י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היום שיקבע את גורלו

חופשת המחלה של קובי לא ממש עזרה לו

ראש עיריית טבריה רון קובי זומן לשימוע אצל מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ליום ראשון הבא -  אז יסתיים "אישור מחלתו" שהונפק אצל רופא בזרזיר

חופשת המחלה של קובי לא ממש עזרה לו
רון קובי צילום: David Cohen/Flash90

ארבעה ימים לאחר שנסע לרופא ילדים בכפר זרזיר, בתואנה שהוא חולה ונקבעו לו ימי מחלה - רון קובי זומן לשימוע במשרד הפנים ביום ראשון הבא.

מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, זימן היום (ראשון) את ראש עיריית טבריה רון קובי לשימוע שצפוי להתקיים בעוד שבוע ביום ראשון, אז יפוגו ימי המחלה שנקבעו לקובי, כדי לחמוק או לדחות את השימוע אותו הצליח לדחות כמה פעמים באמצעות עתירות לבג"צ.

ביום שלישי בשבוע שעבר רון קובי היה אמור להגיע לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, היועץ המשפטי והנהלת המשרד, זאת בעקבות אי העברת התקציב בעירייה במשך כמה פעמים במהלך השנה החולפת. אולם באופן לא מפתיע, הוא נעדר ושלח הודעה כי לא יוכל להגיע עקב "דלקת ריאות שתקפה אותו".

על פי הדיווח של העיתונאית דנה ירקצי מאתר וואלה!news, כדי להימנע מהשתתפות בשימוע שנקבע לו במשרד הפנים, לפני הדחתו מתפקיד ראש העיר טבריה, נסע רון קובי לרופא ילדים בכפר זרזיר אשר הנפיק לו את אישורי המחלה לדלקת ריאות.

על פי החוק, אם תקציב הרשות לא אושר על ידי המועצה של אותה הרשות, בסמכות שר הפנים - במקרה הזה אריה דרעי - לפזר את מועצת הרשות וכן סמכות שבשיקול הדעת להעביר מכהונתו גם את ראש הרשות.

כזכור, מועצת עיריית טבריה לא אישרה את העברת התקציב, וראש העיר רון קובי נכשל במאבק המשפטי שניהל בחודשים האחרונים בניסיון לבטל את הליך השימוע.

עם זאת, לאחר שהצוות המקצועי במשרד הפנים ייפגש עמו ועם חברי מועצת העיר, תעבור ההחלטה לידיו של השר זאב אלקין ולא לידיו של שר הפנים, אריה דרעי. כל זאת, לאחר שדרעי ביקש להעביר את המושכות לידיו של אלקין בעקבות מערכת היחסים העכורה בין השניים.

רון קובי ראש עיריית טבריה אריה דרעי שימוע לפני פיטורין מנכ"ל משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד