י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בגלל הוראת הגר"ש אויערבך זצ"ל

העריק חזר לכלא הצבאי: הפלג מסייע אך לא יפגין

עריק הפלג יהודה טומבק שנעצר בשבוע שעבר בנתב"ג יקבל ייצוג משפטי - אך הפלג לא ייצא להפגין • הסיקריקים והקנאים יקיימו הפגנה אחר הצהריים בירושלים

העריק חזר לכלא הצבאי: הפלג מסייע אך לא יפגין
אסירי הפלג הירושלמי צילום: ארכיון פלאש 90

לאחר חופשה קצרה, חוזר הבוקר (ראשון) אסיר 'הפלג' האברך יהודה טומבק לכלא הצבאי. כזכור, בשבוע שעבר נעצר טומבק בנתב"ג לאחר שנתפס בביקורת הגבולות בדרכו לתפילה בקברי צדיקים באירופה.

מיד לאחר מעצרו דאגו ב'ועדה להצלת עולם התורה' של הפלג הירושלמי לעו"ד מנחם שטאובר שייצגו בבית הדין הצבאי ודיון בעניינו יתקיים היום בשעה 15:00 בצהריים.

באורח תקדימי ולאחר יומיים של מעצר בלבד ועוד לפני קיום דיון מסודר בעניינו של טומבק, הצליח עורך דינו מנחם שטאובר לשחררו לשבות בשבת בבית הוריו שבירושלים. בוועדה להצלת עולם התורה שבים ומדגישים שאין לצאת מהארץ ללא בדיקה מוקדמת על ידי הוועדה.

לצד הסיוע המשפטי והעזרה הכוללת שמגישה הוועדה לתלמידי הישיבות שאינם מתייצבים בלשכת הגיוס, לא מתקיימים הפגנות ומחאות מטעם הוועדה עבור בנות שהסתבכו עם רשויות הצבא או עבור בחורים כאלו שהסגירו את עצמם במזיד, וכהוראת מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל.

בימים האחרונים קיבלה הוועדה את הוראת מנהיג הפלג הירושלמי הגאון רבי אשר דויטש לסקר את המעצר בעיתון הפלס, אך לא לצאת להפגנות בשל כך, כנהוג בכל העריקים שמסגירים את עצמם לרשויות.

בוועדה להצלת עולם התורה ציינו כי קרוב ל-40 עריקים שנעצרו בשנים האחרונות בעת שניסו לעבור את הגבולות, קיבלו את כל הסיוע המשפטי, אך לא התקיימו הפגנות בגלל הוראתו של הגר"ש אויערבך זצ"ל.

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בקרב הקנאים והסיקריקים יצאה בשעה האחרונה קריאה להשתתף בהפגנות נגד מעצרו של העריק. כפי הנראה, הפגנת הקנאים תתקיים בצומת בר אילן בירושלים.

הפלג הירושלמי עריק הרב אשר דויטש הרב שמואל אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד