י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מירוץ דרמטי בממלכה

החרדים מחזירים אהבה לרוה"מ האהוד • צפו

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה פרסם בחשבון הטוויטר שלו תיעוד ובו הוא נראה משרת לקוחות חרדים ביום שישי האחרון במאפייה בגולדרס גרין. בהמשך הוא סייר בשכונה החרדית וזכה לתמיכה רבה מהתושבים החרדים • צפו

החרדים מחזירים אהבה לרוה"מ האהוד • צפו
ג'ונסון ותומך חרדי צילום: צילום מסך

לקראת השבוע הגורלי בו תכריע בריטניה לגבי עתידה בשלל נושאים מהותיים, הגיע ביום שישי האחרון ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לשכונה החרדית גולדרס גרין. הוא נכנס למאפיה המפורסמת של גרודז'ינסקי, והחל לשרת את הלקוחות המופתעים.

בהמשך, הוא גם קפץ לחנות כשר קינגדום והפציר בחרדים לצאת להצביע עבורו ביום הבחירות. רבים מהם ניגשו אליו ברחוב ולחצו את ידו בחמימות תוך שהם מודיעים לו כי הם תומכים בו.

עוברים ושבים נשמעו צועקים לו מתוך רכבים חולפים ומהרחוב הסמוך "אנחנו מאחוריך בוריס".

בוריס נראה בתיעוד כשהוא מפציר בלקוחות שקנו במאפיה, לצאת ולהצביע, כדי להביא לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.

הביקור מגיע שבוע לפני הבחירות הגורליות שיקבעו את עתידה של בריטניה. לפני שבועיים ביקרה רה"מ לשעבר תרזה מיי בשכונה.

ג'ונסון נמצא במירוץ דרמטי מול יו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, קורבין שנשחב לתומך ארגוני טרור ואנטי ישראלי מובהק. הוא כינה ארגונים כמו חיזבאללה וחמאס בעבר כ"אחים".

החרדים בבריטניה חוששים מאד מהבחירות, ועובדים קשה כדי להביא את כל הקהילות היהודיות בבריטניה להצביע בבחירות הקרובות שיתקיימו עוד שבוע בדיוק.

כזכור, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הזהיר, כי האיום שמציבה ממשלה בהנהגת ג'רמי קורבין ממפלגת הלייבור, הוא "אמיתי מאוד" - ואמר שהוא "פועל בשטח" בכדי להבטיח רוב מכריע עבור המפלגה השמרנית בבחירות הכלליות השבוע.

בראיון לאתר "ג'ואיש כרוניקל" מיד לאחר הפגישה עם מנהיגי העולם בפסגת נאט"ו בשבוע שעבר בלונדון, אמר ג'ונסון שהוא מצא את זה "מחריד ומבולבל לחלוטין", כי מנהיג מפלגת העבודה טען שהוא נקט בצעדים מכריעים כדי להתמודד עם משבר האנטישמיות במפלגתו.

ג'ונסון יצא נגד ההתקפות שחוו חברים יהודים במפלגת העבודה הבריטית, "ברור שכשאנשים כמו לוסיאנה ברגר (חברת מפלגה) מחויבים לעזוב את מפלגת העבודה, או כשאנשים כמו לואיז אלמן (חבר מפלגה) החליטו לעזוב, כשקראתי את דבריהם של אנשים טובים מאוד כמו ג'ון מאן ואחרים, ברור שיש מחלה במפלגת העבודה בראשותו של מר קורבין".

"אנו נותנים לא מעט כסף למרכז הלאומי לזיכרון של השואה, שלדעתי דבר נהדר, חשוב מאוד לעורר את הזיכרון הקולקטיבי, את האימה ממה שקרה, ולוודא שהוא לא יקרה שוב."

"אנו עוזרים ל- CST (ארגון שמירה יהודי), ועשינו כך הרבה זמן". ג'ונסון הדגיש את מענק הביטחון לארגון השמירה היהודי, ולעוד הוצאות אבטחה שונות שממשלתו נתנה, בסך 65.2 מיליון פאונד.

ראש הממשלה הביע את מורת רוחו כי יש צורך בצעדים כאלה כדי להגן על הקהילה היהודית הבריטית מפני פגיעה בימינו.

"אתה יודע מה אני באמת חושב על זה?", אמר ג'ונסון למראיין. "אני לא מאמין שבשנת 2019 אתה ואני מנהלים את השיחה הזו - שזה באמת מה שיצא ממפלגת העבודה."

בוריס ג'ונסון הביע דאגה על ההשפעה של ספרי לימוד המטיפים ל"הסתה ושנאה נגד העם היהודי" שהופצו בבתי הספר הפלסטיניים. הוא הוסיף. "אנו מודאגים מאוד מתוכנית הלימודים החדשה של הרשות הפלסטינית."

בריטניה בוריס ג'ונסון גרמי קורבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד