ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפלונטר הפוליטי

גפני מתנגד ליוזמת נתניהו: "לא מתאים למשטר של מדינת ישראל"

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אמר בראיון כי היוזמה של ראש הממשלה לערוך בחירות ישירות בינו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ - לא תביא לפתרון הפלונטר הקיים. בהמשך דבריו תקף גפני את 'כחול לבן': "אם מישהו מועד בלשונו אז יש את יאיר לפיד שהוא רב הראשי של כחול לבן"

גפני מתנגד ליוזמת נתניהו: "לא מתאים למשטר של מדינת ישראל"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו העלה שוב את נושא הבחירה הישירה כשטען הבוקר כי מאבק ראש בראש בינו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ יפתור את הפלונטר הפוליטי - יו"ר דגל התורה חה"כ גפני מתנגד ליוזמה.

בראיון שקיים עם כתבת העיתון 'מקור ראשון' שירית כהן אביטן בוועידה השנתית של העיתון אמר חבר הכנסת גפני, כי "איווט ליברמן רצה שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה, נוח לדבר נגד הגיוס או נגד הציבור החרדי שלומד תורה, זה הכי קל. אבל ליברמן לא רצה את נתניהו הוא פשוט הוריד בכל דרך אפשרית שנתניהו לא יבחר וגרר את כולם לבחירות".

בהתייחסו לאפשרות לשינוי חקיקה ולקיום בחירה ישירה אמר חבר הכנסת גפני: "אני לא חושב שהבחירה הישירה תפתור את הבעיה, יכול להיות שהייתי מסכים אם זה היה מביא פתרון, למרות שאני נגד היוזמה של בחירה ישירה". לדברי גפני "זה לא מתאים למשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל".

גפני הוסיף ואמר לכתבת 'מקור ראשון' בנוגע לסוגיית הבחירה הישירה: "רבתי עם נתניהו לפני הרבה שנים, אני לא חושב שזה נכון". הוא הוסיף ותקף את 'כחול לבן' באומרו, כי "יש כלל בכחול לבן שלא פותרים שום בעיה אלא אם כן נתניהו לא ראש הממשלה ואם מישהו מועד בלשונו אז יש את יאיר לפיד שהוא רב הראשי של כחול לבן שהוא מונע מהם לומר מה שהם חושבים".

במהלך דבריו העניק גפני גיבוי מוחלט לראש הממשלה אחרי הגשת כתבי האישום נגדו: "עם כל הכבוד אין עוד דבר כזה בעולם המערבי. מאשימים ראש ממשלה על חמגשיות? אני בעד ואני חשוב שאיש ציבור צריך להתנהג ביושר אבל על זה מפילים ראש הממשלה?!" תהה גפני והוסף "אני לא החסיד של נתניהו, הלכתי איתו כי אני הולך עם הימין, אבל כל החקירות זה בגלל שהוא האיש שמחזיק את הימין. חשבתם שהשמאל ישתקו לכם על זה?".

בנימין נתניהו משה גפני בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד