ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
צפו בתיעוד דומע

ראש המועצה ספד לראש ישיבת 'בני ראם': נתת את הלב שלך

בהספדו אמש במסע הלווית הגאון רבי שמואל פרידמן זצ"ל - ראש ישיבת 'בני ראם', סיפר ראש מועצת 'נחל שורק' על גדלותו של ראש הישיבה ואיך פתח את הישיבה בגלל בתו שנפלה לבור "אני חלק מהמשפחה, נמשיך את דרכך ואת הישיבה, נעזור בכל מה שאפשר, תתפלל בשמים ותבקש על כולם" • צפו 

ראש המועצה ספד לראש ישיבת 'בני ראם': נתת את הלב שלך
אלי אסקוזידו בהספדו אמש צילום: עופר גואטה

מלבד מאות התלמידים, גם במועצה האזורית נחל שורק נפרדו בצער ובלב כבד מראש ישיבת בני ראם הגאון רבי שמואל פרידמן זצ"ל שנפטר בשבת האחרונה.

משפחת פרידמן הגיע למושב בני ראם לפני יותר מ-30 שנה בכדי לעמוד בראש הישיבה שבדיוק החלה דרכה בביתם ולאחר מכן עברה לאדמות המושב.

במהלך מסע הלוויה אתמול בשמגר, ספד ראש מועצת נחל שורק אלי אסקוזידו ואמר: "חבר יקר, אני מודה על כל רגע שזכיתי להיות בקרבתך. אהבת הבריות שלך והנתינה המוחלטת שלך למען האחר היוו השראה לכולנו, תורתך ,הליכותיך ואישיותך יישארו חקוקים בליבי תמיד, בדרכך המיוחדת עם הנשמה והלב והיכולת להסביר הצלחת להקים ישיבה לתפארת שגידלה דורות של משפחות וחיתנת יותר מאלף משפחות". 

ראש המועצה ספד בקול בוכים: "אתה נתת את עצמך יומם ולילה למען הבחורים לכן הלב שלך לא עבד אתה נתת את עצמך, כמה שעות וכמה ימים היו לי איתך ואת כל המשפחה מסרת בשביל הישיבה באמונה ובאהבה".

"כל הפוליטיקאים שהגיעו לישיבה ראו מה זו ישיבה גם יאיר לפיד שהגיע לישיבה הזיל דמעה", סיפר ראש המועצה. "אני חלק מהמשפחה, נמשיך את דרכך ואת הישיבה, נעזור בכל מה שאפשר, תתפלל בשמים ותבקש על כולם הישיבה ומושב בני ראם". 

בנוסף סיפר ראש המועצה, כי הרב פרידמן הגיע לעסוק בחינוך לאחר שכמעט איבד את בתו בתאונה אחרי שנפלה בשבת לבור ספיגה. בעקבות התאונה ובעצת רבו, החליט הרב להקדיש את חייו להצלת נפשות ובחר בדרך החינוך.

הוא התייחס לתלמידיו כאילו היו בניו - הללו ראו בביתו את ביתם ודלת ביתו הייתה פתוחה לקראתם תמיד וגם כאשר לא היה לו דאג תמיד שלהם לא יחסר.

במהלך חייו חווה הרב פרידמן תקופה מאתגרת בה נזקק להשתלת לב. בשנה זו הוא ואשתו נאלצו להמתין בגרמניה לתרומה והשתלת לב כאשר הם מותירים בביתם את 16 ילדיהם הביולוגים ותלמידים רבים נוספים שראו ברב דמות אב.

ראש המועצה אלי אסקוזידו התגייס לעזרתם כדי לסייע להם ולילדיהם ולהקל על חסרונם. הוא שימש לילדיו כהורה נוסף והגעתי לביתו בכל בוקר וערב לטפל בילדים הקטנים והגדולים, לדאוג לכל מחסורם ולסייע בכל דבר שצריך מאוכל במקרר ועד לארגון החתונה של בתו הגדולה שהתחתנה באותה שנה "אני זכיתי בכבוד ללוות אותה לחופה במקום אביה ששכב באותה שעה בבית החולים בגרמניה, סיפר ראש המועצה.

בני המשפחה יושבים שבעה בבית ראש הישיבה זצ"ל ברחוב האורן מושב בני ראם - משק 40.

בני ראם נחל שורק הרב שמואל פרידמן בני ראם אלי אסקוזידו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד