י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאפלה לאורה

בני ברק: החרדים שהפעילו את הגמ"ח שוחררו ממעצר

בני הזוג מבני ברק שנעצרו ביום חמישי האחרון בחשד לסחר בתרופות לא חוקיות באמצעות הגמ"ח שברשותם, שוחררו היום למעצר בית. עורך דינם קובל על כך שהחיפוש שביצעה המשטרה יחד עם משרד הבריאות ורשות המיסים - לא היה חוקי

בני ברק: החרדים שהפעילו את הגמ"ח שוחררו ממעצר
תרופות צילום: משרד הבריאות

בני הזוג בשנות ה-70 מבני ברק שהפעילו גמ"ח תרופות - שוחררו לביתם למעצר בית למשך חמישה ימים בערבות עצמית, לאחר ששהו מאחורי סורג ובריח מאז יום רביעי שעבר. תחילה הוארך מעצרם עד למחר, אך ביהמ"ש המחוזי נעתר לבקשת עו"ד עזריאל שאול קרבצוב וקיצר ביממה את מעצרם.

פרקליטם של בני הזוג קובל על כך שהחיפוש שביצעה המשטרה יחד עם משרד הבריאות ורשות המיסים - לא היה חוקי. "הם אכן קיבלו צו משופט המתיר להם לבצע חיפוש, אך בתנאי שזה יהיה בפני שני עדים. בפועל, נערך החיפוש שלא בנוכחות עדים, לא אמרו להם שזכותם להעמיד עדים".

לדבריו, באם יוחלט להגיש כתב אישום נגד מי מבני הזוג, החיפוש הלא חוקי לכאורה, ישליך על קבילת הראיות להמשך ההליך, וייתכן מאוד שהממצאים שעלו בחיפוש - לא יהיו קבילות בבית המשפט.

בנוסף, תוהה עו"ד קרבצוב מדוע הרשויות לא פנו לבני הזוג בהליך מנהלי. "חוקרי המשטרה הפעילו את הכוח מתוקף פקודת הרוקחות, בו החוק מציע הליך מנהלי בו ניתן לזמן אנשים לשימוע, להטיל עליהם עיצומים כספיים ועוד. המשטרה בחרה לבצע פשיטה ומעצר בהליך פלילי, כאשר עיקר העניין הוא בחוק הרוקחות - הליך מנהלי". לדבריו, "אם היו מתריעים בפניהם, בני הזוג היו מפסיקים מיד. הם לא עשו את זה למטרות רווח, אלא הוצאות בלבד".

כזכור, ביום חמישי דיווחנו כי בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצר בני הזוג בארבעה ימים, אולם עוד באותו היום הגיש העו"ד ערר לבית משפט המחוזי בעיר, שם השופטת מעין בן ארי קיבלה את דברי העו"ד בעיקר נוכח גילם המבוגר של החשודים, וקיצרה את מעצרם ביממה, כך שהיום בצהרים הם שוחררו למעצר בית.

ממשרד הבריאות נמסר בשבוע שעבר כי כי נתפסו סירופים רבים והכנות נוזליות שלא ידוע מה הרכבם. בחלק מהסירופים הנוזל היה עכור. כמו כן נתפסו אבקות שונות לא מזוהות, אמפולות להזרקה ותרסיסים שונים.

מעבר לכך נמסר כי תנאי יצור לא מפוקחים, חומרי גלם ברמה ירודה שמורכבים מחומרים פעילים תרופתיים ומחומרים שלא ידוע מהיכן נרכשו, תנאי אחסון לא נאותים שאינם מבוקרים ע"י משרד הבריאות משפיעים על טיב החומרים ויכולים לגרום לסיכון בריאות הציבור.

גמ"ח תרופות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד