י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפלונטר הפוליטי

לא מגיעים להחלטה: קשיים בגיבוש תאריך מוסכם לקיום הבחירות

לאחר שכל הניסיונות להרכיב ממשלה כשלו, גם תאריך מוסכם לבחירות אינו דבר טריוויאלי במערכת הפוליטית הרעועה. אמש הגיעו חברי הבלוק להסכמה על תאריך ז' באדר, אך היום מתברר כי גם תאריך זה בעייתי והוא נתקל בסירוב • החרדים ינסו לקבוע את יום הבחירות בבין הזמנים

לא מגיעים להחלטה: קשיים בגיבוש תאריך מוסכם לקיום הבחירות
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

קשיים בגיבוש תאריך מוסכם לקיום הבחירות לכנסת ה- 23: אחרי שברוק כי הבחירות נמצאות כבר מעבר לפינה, ישנם חילוקי דעות במערכת הפוליטית סביב גיבוש תאריך מוסכם לקיום הבחירות שקבועות בבסיס החוק.

לאחר שאמש הגיעו ראשי בלוק הימין להסכמה על בחירות בתאריך ז' באדר, התעוררה ביממה האחרונה בעיה, שכן ביום זה מציינים את יום הזיכרון לחיילי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, מה שהוביל להתנגדות בסיעות הכנסת.

הבוקר (ראשון) הביע השר אופיר אקוניס התנגדות להקדמת הבחירות לתאריך זה ואמר כי הוא שוחח הבוקר עם יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, והודיע לו כי הוא תומך בבקשתו שלא לקיים את יום הבחירות ב-3.3, שהוא יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע.

בפתח ישיבת הממשלה אמר השר אקוניס, כי "יש לכבד את היום החשוב. אני קורא לכל המערכת הפוליטית להיענות לבקשתו".

כעת עולות האפשרויות הבאות, כאשר קיימת הסכמה בין כלל הסיעות שלא לקיים את הבחירות ביום הפורים, ומה שנותר הוא תאריך של כ"א אדר - יום הילולת רבי אלימלך מליזענסק - או בשבוע שלאחר מכן, כ"ח אדר, תאריך שמנסות לקדם הסיעות החרדיות כדי שיום הבחירות יצא בימי בין הזמנים.

טרם התקבלה עמדה ברורה בין הסיעות, כאשר בכחול לבן הודיעו היום כי "לא נאפשר לגרור את המדינה למערכת בחירות ארוכה על חשבון הציבור. אם נתניהו יגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת, יקרה ומיותרת - נפעל כדי שיתקיימו במועד המוקדם ביותר שניתן".

בחירות אופיר אקוניס בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד