י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יפגע ביהדות התורה?

מו"מ בין השר פרץ לרב דוד חי הכהן, בדרך לתמיכתו בציונות הדתית

אחרי שבבחירות האחרונות התחייבו ביהדות התורה לרב חי הכהן כי בעד תמיכתו במפלגה הם מתחייבים לדאוג למוסדות הציונות הדתית ובנוסף חתמו על מסמך מדיני בו התחייבו שלא לתמוך בנסיגות בארץ ישראל, מתנהלים מגעים בין אנשי הבית היהודי לבין בית הרב על תמיכתו במפלגה

מו"מ בין השר פרץ לרב דוד חי הכהן, בדרך לתמיכתו בציונות הדתית
הרב רפי פרץ צילום: הקריה האקדמית אונו

לאחר ההתחייבות המדינית-היסטורית של 'יהדות התורה', שהביאה לתמיכת הרב דוד חי הכהן בסיעה החרדית - ב'בית היהודי' פועלים להחזיר את תמיכתו של הרב בציונות הדתית לקראת הבחירות הקרבות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבועות האחרונות התקיימו מספר שיחות בין יו"ר 'הבית היהודי' השר הרב רפי פרץ לבין הרב דוד חי הכהן בהן עלתה הדרישה לשוב ולתמוך ברשימת הציונות הדתית.

על פי בכירים שנחשפו לתוכן השיחות, בבית הרב ביקשו לבדוק את החיבורים הצפויים של רשימות הציונות הדתית ובאם איילת שקד ונפתלי בנט לא יהיו חלק מגוש אחד - הרב יחזיר את תמיכתו. בסוף השבוע צפויה פגישה מכרעת בין השר פרץ לרב חי הכהן.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את דבר ההסכם שנחתם בין יהדות התורה לרב דוד חי הכהן, בפעילותו של סגן השר מאיר פרוש, בו התחייבו ביהדות התורה לסייע לפעילות ולמוסדות של הציונות הדתית לצד התחייבות כי "יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת חס ושלום בנסיגות מארץ ישראל ועל פי החלטת מועצת גדולי התורה תמשיך במדינות זו".

זאת לצד סעיף בו נכתב כי, "הנוכחות המוגברת של יהודים בעיר העתיקה בירושלים, ובחלקים נוספים בתוך יהודה ושומרון מכלילה אותנו בין אלה המחויבים לדאוג לשמירת שלומם האישי, וגם להשגת האמצעים השונים כדי לקבע בהם, חיי קהילה, חינוך ודת".

הרב יעקב שטרנברג מתלמידו של הרב דוד חי הכהן שניהל את המו"מ מטעמו של הרב סיפר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו קבוצה של רבנים ואישי ציבור מהציונות הדתית לא מוציאים את מיקומינו הפוליטי במה שנקרא היום 'ימינה' (איחוד מפלגות 'הימין החדש', 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' א.ק.) כשלצערנו הציונות הדתית נבלעה על ידי איילת שקד ונפתלי בנט".

הרב דוד חי הכהן הרב רפי פרץ הבית היהודי יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד