י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זו ההבטחה המפורסמת

מה תעשו שלא יפלו פצצות בעיר מגוריכם

ידועה ההבטחה המפורסמת בשם החזון איש, כי בבני ברק לא יפלו טילים ואין מה לחשוש, בגיליון התורני של שכונת רמת אלחנן מסופר כי הגר"י זילברשטיין אמר כי אותה הבטחה היתה בזכות אלה שמקדשים שם שמים ומשתמשים בחשמל כשר בשבת

מה תעשו שלא יפלו פצצות בעיר מגוריכם
שיגור טיל צילום: unsplash

הסבר מעניין של הגר"י זילברשטיין בנוגע לאמירת ה'חזון איש' המפורסמת כי בבני ברק לא יפלו פצצות.

פעילי הגמ"ח לחשמל כשר בשבת, הגיעו לפגישה שנערכה במעונו של המרא דאתרא של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה.

בביקור השתתפו גם הגר"א בייפוס והגר"מ סלושץ, מורי צדק בבית ההוראה של מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל.

בגיליון 'קול ברמה', היוצא לאור מידי חודש בשכונה, מובא שהרב זילברשטיין הביע במהלך הפגישה, את קורת רוחו מהפעילות המסועפת של הפעילים למען השבת ומטרתם שיהיה בכל עיר חשמל כשר ואמר "כאשר עם ישראל נמצא בסכנה, ואחינו בני ישראל רוצים לעקור את השבת, אתם מחזקים את השבת! וזה הדבר החשוב ביותר! הם רוצים לעקור, ואנחנו נעשה הכל כדי לחזק את השבת" אמר הרב.

הגר"י זילברשטיין. צילום: שוקי לרר

מששמע הרב על היוזמה לסידור חשמל כשר לשכונות ולערים, התפעל מאוד, וחרג מהרגלו ואמר: "ידוע משמו של מרן ה'חזון איש' שאמר שבבני ברק לא תיפולנה פצצות; יש אומרים שכוונתו של מרן ה'חזון איש' זצ"ל היתה שזכות זו תיווצר בגלל התורה הנלמדת בעיר. אבל יש גרסה אחרת, שכוונתו היתה בגלל מסירות הנפש לקידוש ד' של המשתמשים בחשמל כשר בשבתות ללא חילול שבת".

"אני חושב", אמר הגר"י זילברשטיין, ש"הגרסה השניה היא הנכונה, ולכן כשמציעים לסדר חשמל כשר לעיר שלמה, אפשר לומר שאולי עיר שתסדר חשמל כשר, גם בה לא יפלו טילים".

"צריך לדעת", הוסיף הרב זילברשטיין, "שהשימוש בחשמל רגיל המיוצר בשבת, מהווה חילול ד', אבל בשימוש בחשמל כשר אנחנו הופכים למקדשי השם", והדגיש גם את הצורך לתת את הדעת לנושא השימוש בחשמל כשר באירוח, וקרא למארגני שבתות חיזוק לישיבות ולקבוצות, להיערך לכך מראש, ולסדר חשמל כשר במקומות האירוח.

הרב זילברשטיין פנה לסיום למייסדי הגמ"ח ואמר: "אני רוצה להגיד לכם, שאם כולם רואים כיום את הסכנות הנשקפות רח"ל לארץ ישראל, בכל מה שקשור למלחמות, הרי מה שאתם עושים זו ההצלה נגד כל הסכנות הללו", סיים הרב את דבריו, תוך שהוא מרעיף ברכות וחיזוק לכל העוסקים ומשתדלים בתפעול הגמ"ח.

נפילת טיל חשמל כשר בשבת הגר''י זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד