כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ועדת הכספים חגגה יום הולדת 60 לגפני

ליו"ר ועדת הכספים מלאו 60 - החברים הביאו עוגה וציינו "רגע מתוק לפני הפיזור" • יו"ר הכנסת הפתיע בבואו וסיפר על 25 שנות היכרות • ואיזה ספר נתן שר האוצר במתנה?

חגיגת יום ההולדת של גפני, הבוקר
חגיגת יום ההולדת של גפני, הבוקר



על רקע המתח המורגש באוויר סביב השאלה מי יעמוד בראשות ועדת הכספים בכנסת הבאה, מצאו חברי ועדת הכספים סיבה להפיג מעט את המתח וציינו את יום הולדתו ה-60 של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

הח"כים הפתיעו את היו"ר בעוגה וציינו כי העוגה לכבודו מהווה "רגע מתוק לפני הפיזור".

שר האוצר, יובל שטייניץ (ליכוד) פתח את סקירתו השוטפת בועדת הכספים דווקא באיחולים לבביים לרגל יום הולדתו השישים של גפני שחל היום, ואף הגיש לו מתנה ספר שחיבר.

שטייניץ בירך את גפני והודה לו על עבודה משותפת תוך כבוד והערכה הדדית.

שטייניץ הרבה בשבחיו של גפני כיו"ר ועדת הכספים, על אופן תפקודו ואופן ניהול הוועדה ותרומתה להצלחה הכלכלית של ישראל.

שטייניץ ציין במיוחד את תבונתו וחריפותו של גפני ואת "הבגרות והאחריות של ועדת הכספים בראשותו. ואף ניצל את ההזדמנות לעקוץ מעט את שר הביטחון באומרו ש"בעוד ששר בכיר בממשלה קרא לפרוץ את מסגרת התקציב, דווקא חברי הכנסת, חברי ועדת הכספים ידעו לפעול על-מנת לשמור את מסגרת התקציב ולמנוע הידרדרות של הכלכלה הישראלית בתקופת משבר עולמי".

שטייניץ סיפר כי גפני ישב לידו כאשר הוא נכנס לראשונה לכנסת וגפני היה זה שחנך אותו בימיו הראשונים בכנסת.

25 שנות היכרות

יו"ר הכנסת רובי ריבלין שהפתיע גם הוא בהגעתו לדיון לכבוד יום ההולדת, אמר כי "כל צוציק נהיה בן שישים, אני מכיר אותך 25 שנה, תנועתך וסיעתך זכו בפוליטיקאי שהוא מנהיג מופלא, מאד קפדן בכל הגישה לעשייה, לתפקיד ולשליחות הציבורית כפי שבא לידי ביטוי בכנסת, אתה נמרץ ולא פשרן, עומד על הקווים האדומים שחונכת עליהם ומאמין בהם, אבל אתה אדם שיכול להבין את הצד האחר. באתי להודות לך בשם הכנסת, אתה הרבה שנים כאן, את מוישה אני מכיר, אפשר לריב ולא להסכים, אבל הבאת הרבה כבוד לכנסת עד היום, ואני בטוח שתביא עוד לתפקיד, לשליחות הציבורית ולמדינה".

גפני המופתע, בירך את שר האוצר ואת יו"ר הכנסת וחברי ועדת הכספים והודה על ההפתעה.

מתוך הנחה שהבחירות אכן בפתח, ציין גפני ש"ההופעה היום של שר האוצר בוועדה היא כנראה האחרונה בקדנציה הנוכחית. הוא הרבה להופיע בוועדה יותר מכל קודמיו. מאוד אהבתי לעבוד עימו והירבנו לשתף פעולה, אני מקווה שבליכוד יהיו חכמים מספיק למנות את יובל לשר האוצר גם בקדנציה הבאה, הוא משרי האוצר הטובים בעולם".

מעל במה זו נשגר ברכת מזל טוב לנציג 'דגל התורה', הרב משה גפני, עד מאה ועשרים בבריאות טובה.
משה גפני יובל שטיניץ ראובן רובי ריבלין יום הולדת דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד