י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביקורת על לפיד וליברמן

עומר ינקלביץ': אל תנסו לשנות את החברה החרדית

בעוד לפיד וליברמן ממשיכים להוביל מאז מערכת הבחירות האחרונה את שנאת החרדים והחרמתם, חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן', שלפיד הוא אחד ממנהיגיה, מבקרת ואומרת, כי צריך להתחיל להתבונן על החרדים "כאנשים מועילים, מוכשרים, ופרודוקטיביים"

עומר ינקלביץ': אל תנסו לשנות את החברה החרדית
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לראשונה ביקורת חרדית מתוך 'כחול לבן', על יאיר לפיד. ח"כ עומר ינקלביץ', הח"כית החרדית ברשימת 'כחול לבן', השתתפה הערב (ראשון) בפאנל מיוחד בוועידת 'מקור ראשון' שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים.

ינקלביץ' פתחה ואמרה בפאנל כי "הציבור החרדי, כמו מיעוטים נוספים - חפץ להשתלב בחברה הישראלית, השילוב חשוב ומשמעותי מאוד לקידום החברתי והכלכלי של מדינת ישראל וצריך להיות אינטרס לאומי. אולם השאלה היא – האם מדובר בשילוב או בשינוי החברה החרדית. מה שמדינת ישראל צריכה לעשות, זה לא לנסות לשנות את החברה החרדית ואת כלל הציבורים השונים שנמצאים כאן, אלא לתת להם את ההזדמנויות והכלים בצורה שמתאימה להם".

היא הסבירה את הפלונטר ואמרה, "החרדים רוצים להשתלב אבל בד בבד רוצים גם להישאר אותנטיים, הדבר נכון לכלל המיעוטים בישראל. זהו לא חיסרון, אלא היופי והגיוון של החברה שלנו על הציבורים שבה. המשימה היא לשלב כל אוכלוסיה על מורכבותה".

"מעבר לכך, צריך להפסיק להסתכל על כל חרדי, ערבי או בן העדה האתיופית שמשתלב בעיניים של אפליה מתקנת", ציינה חברת הכנסת החרדית, "ולהתחיל להתבונן בהם כאנשים מועילים, מוכשרים, ופרודוקטיביים, שילובם נובע בגלל יכולותיהם המקצועיות".

בשלב זה נתנה ח"כ ינקלביץ' פיתרון שלא ינעם לאוזניהם של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן. לדבריה, "כדי שזה יקרה צריך לתת להם את הכלים להתמקצע, כמו למשל לימודים בהפרדה במסלולים שמיועדים לכך. לא מדובר כמובן על הפרדת האוניברסיטאות וגם לא על מקומות עבודה נפרדים, אלא רק על אפשרות ללימודים בהפרדה במסלולים ייעודיים לחרדים, שבלעדיהם הם לא יצאו ללמוד".

לסיום אמרה כי "מדובר באינטרס לאומי להפוך את המיעוטים לחלק פרודוקטיבי מהחברה, להסתכל עליהם כאנשי מקצוע. אם ננהג כך - מדינת ישראל כולה תהא נשכרת".

עומר ינקלביץ' שילוב חרדים בעבודה יאיר לפיד אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד