י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו ניצח וההצעה אושרה

מרכז הליכוד התכנס: סער התקבל בקריאות

אחרי 14 שנים של דיונים מנומנמים במרכז 'הליכוד', הערב הפך דיון בתנועה הדמוקרטית לסוער במיוחד, כאשר גדעון סער נכנס לאולם וכאשר עלה לדבר | הוא הבהיר כי לא יירתע "נחושה דעתי להתמודד על ראשות התנועה"

מרכז הליכוד התכנס: סער התקבל בקריאות
גדעון סער צילום: פלאש 90

חברי מרכז 'הליכוד' התכנסו הערב (ראשון) כדי לאשר את הצעת ראש הממשלה לבטל את הפריימריז לרשימת 'הליכוד' באם תיגרר המדינה לבחירות שלישיות, כשברקע הסערות סביב הקרב על ראשות 'הליכוד', בין ראש הממשלה ויו"ר הליכוד הנוכחי בנימין נתניהו לבין ח"כ גדעון סער שמעמיד מחנה בתנועת 'הליכוד'.

גדעון סער שנכנס יחד עם שותפיו למחנה, חברת הכנסת מיכל שיר וחבר הכנסת יואב קיש, התקבל ברגשות מעורבים, חלק מהקהל קיבל את סער בחיבוק ובשירת "הוא אה מי זה בא ראש הממשלה הבא", כשמנגד אחרים קראו קריאות "בוז" ו"ביבי, ביבי" בעת שנאם בפני חברי מרכז 'הליכוד'.

בנאומו אמר חבר הכנסת סער הזכיר לנוכחים את ההתמודדויות הקודמות על הנהגת 'הליכוד', ואת חברי כנסת שהתמודדו מול יו"ר התנועה, כשלרוב היו גם ראשי הממשלה ולרוב גם בתקופות קשות במדינה בפעולות מבצעיות או בזמן פיגועי טרור, כשהוא מנסה להסביר עד כמה התמודדותו, כמו התמודדותם הייתה והיא לגיטימית.

"לפני 20 שנה", סיפר סער, "ב-1999 נפלה ממשלת נתניהו הראשונה. הליכוד נערך לבחירות לכנסת ה-15, צה"ל היה אז עדיין בלבנון שר הביטחון דאז משה ארנס שזמן קצר קודם לכן מונה לתפקידו לאחר פיטורי יצחק מרדכי, התמודד בפריימריז מול ראש הממשלה והפסיד".

לדברי סער, "משה ארנס התמודד מול ראש הממשלה נתניהו. אבל הוא לא היה חתרן, ארנס לא עשה פוטש. הוא קיים את המסורת הדמוקרטית של תנועתנו במלוא תפארתה". הוא הוסיף והביא ראייה נוספץ כי גם ב-2002 לאחר האינתיפאדה כשישראל התמודדה עם פיגועי טרור, ״נתניהו אז שר החוץ התמודד בפריימריז לראשות התנועה מול ראש הממשלה אריאל שרון".

גם נתניהו קיים את זכותו הדמוקרטית הקיימת בתנועה, ״קיום התמודדות אינה רק עמידה על זכותו של חבר התנועה - היא חובה החקוקה בתקנון התנועה והיא זכותם של חסרי התנועה בעלי המניות האמיתיים והיחידים של התנועה לקבוע מי יוביל אותה".

"על כן נחושה דעתי להתמודד על ראשות התנועה", אמר סער בקול רם, חרף קריאות הבוז, "מתוך הבנה כי נדרש שינוי נחוץ מפנה על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר הפוליטי המתמשך - להקים ממשלה בראשות הליכוד ולאחד את העם".

"גם מול מי שכיהן כראש הממשלה בזמן הממושך ביותר בישראל מותר להתמודד", אמר וירד. ודקות לאחר מכן נכנס לאולם יו"ר 'הליכוד' וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסופו של דיון סוער אושרה הצעתו של ראש הממשלה, לבטל את הפריימריז לרשימת 'הליכוד' וכן את קידום החוק הנורבגי, שעניינו התפטרות שרים ללא הגבלה, בכדי להכניס את הבאים אחריהם ברשימה לכנסת. 

יצוין כי הדיון היה סגור לסיקור תקשורתי ומה שהתחולל שם דלף במעט באמצעות תיעודים שהפיצו הנוכחים שאושרו להיכנס. 

גדעון סער הליכוד פריימריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד