י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ימני או שמאלני?

גפני הגיע למעוז הימין, ניסה להיפרד מתדמית ה'שמאלן' ובלבל את הקהל

כשהוא סובל מתדמית של 'שמאלן' הגיע היום יו"ר 'דגל התורה' למעוז הימין וניסה לשכנע את הקהל "אני איש ימני אפילו שמבחינה מדינית לא בדיוק" | האם גפני הצליח לשנות את התדמית ולהסיר את המתח בתוך סיעת יהדות התורה? לא בטוח | "אצלי זה הדבר החשוב ביותר", אומר גפני

גפני הגיע למעוז הימין, ניסה להיפרד מתדמית ה'שמאלן' ובלבל את הקהל
ח"כ משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשהוא וסיעתו, סיעת 'דגל התורה' סובלת מתדמית ה'שמאלני' הגיע היום (ראשוןֿ) יושב ראש מפלגת 'דגל התורה' מראשי סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת משה גפני, למעוז הימין בכנס 'מקור ראשון', בו הוא ניסה לשנות את התדמית של 'השמאלן' והצליח לבלבל את מצביעי הימין, שברקע כל העת חילוקי דעות בתוך הסיעה האשכנזית לגבי האמירות של גפני שפוגעות בהבאת מצביעי חב"ד ותומכי ימין.

בראיון שקיים יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני בנושא בית המשפט והתערבות היועצים המשפטיים, זכה גפני למחיאות כפיים שוב ושוב מבעלי הכיפות הסרוגות, שאמר בין הדברים, "אני חי הרבה שנים בכנסת. שלא ישקרו אתכם מי שמנהל את החקיקה במדינת ישראל זה היועצים המשפטיים", לדבריו, "אין דבר כזה שאתה יכול לנהל חקיקה בלי שהיועץ המשפטי לדרגותיו עד שהוא אומר 'את זה לא תעביר', 'לא תקבל אישור', ו'אם תקבל אישור נדאג שבג"ץ יפסול את זה'. אין חקיקה דמוקרטית במדינת ישראל. היא פחות יהודית, ודמוקרטית כמעט ולא".

גפני הגיע להופעתו בועידת 'מקור ראשון' לאחר שלפני כשנתיים בכנס 'הארץ', אמר כי הוא יותר קרוב לעמדות השמאל ועורר סערה פוליטית בתוך סיעתו. כשהפעם הבהיר גפני בפני המראיינת שירית כהן-אביטן, "אני הולך עם הימין, תמכתי כל השנים בנתניהו". טען, "אבל במקביל אני רוצה לדאוג גם לאנשי שמאל וגם לאזרחים ערבים, לכל האזרחים מגיע שירות שווה", כשהוא סיים את המשפט ואמר, "אבל אני איש ימין, אפילו שמבחינה מדינית לא בדיוק".

גפני ניסה לעשות סדר באמירה התמוהה, והסביר, "יש שני דברים, בנושא המדיני, אני לא רוצה להיכנס לזה, בגלל שזה יוצר לי כותרות לא כל כך מוצלחות", כשהוא מציין, "אני סבור שצריך להתנהל בלי התלהמות, אני גם בזה סבור שנתניהו יודע לעשות. זה לא כל דבר שנגיד שנספח ולא תמיד נספח", זאת בהתייחסות לדיון סביב סיפוח ההתנחלויות ובקעת הירדן, "לא תמיד זה הדבר שעומד על סדר היום והוא הדבר החשוב - מה שחשוב הוא שמדינת ישראל תהיה מדינה דמוקרטית, אבל לפני זה שתהיה מדינה יהודית".

בכל זאת הוסיף והסביר יו"ר 'דגל התורה' מדוע הוא מגדיר את עצמו כ'איש ימין', "הימין נמצא בו הציבור המסורתי, שהציבור המסורתי אכפת לו שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית, ששבת תהיה שבת, מה שבן גוריון רצה שיהיה, הפרהסיה של רשות הרבים, שיהיה בה שבת שנוכל להגיד לילדים ולנכדים במה אנחנו מדינה יהודיתֿ".

חבר הכנסת סיים את ההסבר, "בסדרי העדיפויות בין הנושא המדיני, לבין הנושאים האחרים, הנושא היהודי -המסורתי, שאנחנו נדע על מה אנחנו כאן בארץ הזאת, במה אנחנו מדינה יהודית, בסדרי העדיפויות, אצלי זה הדבר החשוב ביותר לכן אני הולך עם הימין". 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

״.

גפני הסביר את ההגדרה שאמר לנוכחים, ״יש שני דברים, יש את הנושא המדיני שאני לא רוצה לכנס לזה כי זה יביא לי כותתרות לא טובות״, שהוא מבהיר, ״אני סבור שצריך להתנהל בלי התלהמות. לא כל דבר צריך להגיד שנספח ולא נספחֿ״, שהוא מתייחס לדיונים סזביב סיפוח ההתנחלויות ובקעת הירדן, לטענתו ״לא תמיד זה הדבר שעומד על סדר היום והוא הדבר החשוב   - מה שחשוב הוא שהמדינה תהיה דמוקרטית ותהיה יהודית״.

בכל זאת הסביר גפני את השתייכותו לגוש הימין שאמר, ״הימין נמצא בו הציבור המסורתי שאכפת לו מהשבת כמו שבן גוריון רצה, הציבור שרוצה שהפרהסיה של רשות הרבים תהיה שבת, שנוכל להגיד לנכדים במה אנחנו מדינה יהודית״. גפני סיכם את דבריו, ״בסדרי העדיפיות בין הנושא המדיני ובין הנושאים האחרים, לנושא היהודי, אצלי מדינה יהודית זה הדבר החשוב ביותר, ולכן אני הולך עם הימין״.

 

 

משה גפני מקור ראשון הארץ ימין שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד