י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא בובה של אף אחד

אוחנה בוועידה: "לא מתרגש ממי שמטנף עליי"

שר המשפטים אמיר אוחנה בוועידת 'מקור ראשון' לכלכלה חברה וחדשנות: "אני לא מתרגש ממי שמטנף עלי מבוקר ועד ליל, יש בעיית משילות קשה בישראל" | על מנדלבליט: "הוא הפסיק להיות פוסק והפך להיות יועץ. זה תפקידו"  

אוחנה בוועידה: "לא מתרגש ממי שמטנף עליי"
אמיר אוחנה בוועידת מקור ראשון צילום: שריה דיאמנט

"באתי לעמוד על שלי. לא מתרגש שמבוקר עד לילה יושבים כתבי הפרקליטות ומטנפים ומשקרים וזה קורה", כך אמר שר המשפטים אמיר אוחנה במהלך ועידת 'מקור ראשון'.

אוחנה אמר כי הוא חושב "שאם יש נושא מרכזי ששמתי על השולחן הוא נושא המשילות, מי יקבל את ההחלטות בדמוקרטיה הישראלית הציבור באמצעות נבחריו או קבוצה בלתי נבחרת שמבקשת למשול בלי להיבחר באמצעות קליקה עם התקשורת והפקידים".

שר המשפטים אמר כי בישראל יש בעיית משילות קשה. היא שנמשכת איתנו לפחות 42 שנה. "בשנת 1977 כאשר התחולל המהפך הוא לא היה אמיתי. מנחם בגין שיש לו הרבה זכויות היה יהודי רחמן וכשהוא הגיע לתפקידו אחרי כל כך הרבה שנים של אופוזיציה, במקום לעשות מה שעושים כשממשל מתחלף וזה להביא פקידים שלו יועצים משפטים שלו הוא אמר להם אנחנו נבחרנו לשרת לא לרשת. ואז החל תהליך נוראי של שאיבת סמכויות מהדרג הנבחר לדרג הממונה".

אוחנה בוועידה. צילום: שריה דיאמנט

אוחנה הוסיף ואמר כי הוא לא בובה של אף אחד, וציין כי בחצי השנה הזו שהוא משמש כשר המשפטים בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה, הממשלה הצביעה נגד עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, "חוק המצלמות, זהו חוק שיזמתי למרות התנגדות היועץ המשפטי, הוא אומר שאני לא צריך להתגאות ואני כן מתגאה. הוא הפסיק להיות פוסק והפך להיות יועץ. זה תפקידו".

בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה אומר אמיר אוחנה כי הוא ראיין את כל המועמדים הפוטנציאלים: "ראיינתי את כל המועמדים. אתייעץ כדי לקבל את ההחלטה הכי נכונה אבל אני אקבל אותה ולא אף אחד אחר וזה ייעשה בימים הקרובים".

אמיר אוחנה שר המשפטים אביחי מנדלבליט ועידת מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד