י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כתב אישום נגד שופרסל: העסיקה עובדים ללא רישיון

משרד העבודה והרווחה הגיש כתב אישום כנגד שופרסל בע"מ: הזמינה שירותי כח אדם מקבלן שלא החזיק ברישיון

כתב אישום נגד שופרסל: העסיקה עובדים ללא רישיון
חזית הכניסה לשופרסל. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

משרד העבודה והרווחה הגיש כתב אישום כנגד שופרסל בע"מ: הזמינה שירותי כח אדם מקבלן שלא החזיק ברישיון. כתבי אישום נוספים הוגשו גם כנגד קבלנים שסיפקו שירותי כח אדם ללא רישיון ממשרד העבודה, וכנגד אלו שהזמינו מהם שירות. 

מחקירה שערך האגף לאכיפה פלילית במינהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה עלה כי חברת "שירות ותפעול מעל כולם" סיפקה כח אדם ל-4 קצביות בסניפי שופרסל וזאת, ללא שהיה בידה רישיון ממשרד העבודה והרווחה, כנדרש בחוק.

הלשכה המשפטית במשרד הגישה כתבי אישום כנגד שופרסל בע"מ וכנגד מנהל בחברה על התקשרות עם חברת כח אדם שאין בידה רישיון, בניגוד לחוק; וכנגד "שירות ותפעול מעל כולם בע"מ" ומנהליה הפעילים, החבים בפיקוח נושאי משרה, הוגשו כתבי אישום הן בגין פעילות כחברת כח אדם ללא רישיון והן בגין ניכוי סכומים משכרם של עובדים עבור דמי ביטוח רפואי בשיעור העולה על הסכום שנקבע בתקנות, בניגוד לחוק עובדים זרים.

חוק העסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם והתוספת השנייה לחוק קובעים כי קבלני כוח אדם וכן ספקי שירות בתחומי השמירה והניקיון, מחויבים בקבלת רישיון ממינהל הסדרה ואכיפה. קבלת הרישיון מותנת בבדיקת הרקע ואופן ההתנהלות של החברה ומנהליה, ומאפשרת למינהל לפקח על העסקת העובדים בחברה ועל קיום זכויותיהם הסוציאליות. החוק קובע עונש פלילי לא רק על קבלן שירות המספק שירותים ללא רישיון, אלא גם על מזמין שירות המתקשר עם חברה שעובדת ללא רישיון. זאת, בכדי להרתיע ביחס לעצם ההתקשרות עם הגורם הלא מורשה ולהגביר את כלי האכיפה ביחס לעובדי חברות הקבלן המשויכים, על פי רוב, לאוכלוסיות מוחלשות.

הסנקציות בגין עבירה של התקשרות עם קבלן חסר רישיון: 14,400 ש"ח וכן 14,400 ש"ח עבור כל עובד שמזמין השירות קיבל מהקבלן חסר הרישיון; לגבי נושא משרה שלא פיקח או לא עשה כל מה שניתן כדי למניעת עבירות כאמור: דינו - קנס 29,200 ש"ח.

כתב אישום זה מצטרף לכתב אישום נוסף שהוגש נגד החברה לפני כחודשיים. לאחר חקירת האגף לאכיפה פלילית במשרד העבודה והרווחה, השית בית הדין לעבודה קנס בסך 252,000 ש"ח על שופרסל בע"מ וזאת, על העסקת 63 עובדים למעלה מ12 שעות ביום, בשעות נוספות מעבר למותר בחוק שעות עבודה ומנוחה.

שופרסל העסקת עובדים כח אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד