י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוער בוועדת חוץ וביטחון

ח"כ זוהר: "הצבא לא צריך חרדים; ליברמן יכול להיכנס לממשלה"

סוער בוועדת חוץ וביטחון: בהתכנסות הוועדה היום, העלה חבר הכנסת מיקי זוהר על השולחן את סוגיית גיוס החרדים לצבא בצל הפרסומים אודות ניפוח הנתונים על ידי הצבא • "אולי מחר בבוקר ליברמן יכול להצטרף לממשלת ימין, כי לא צריך את חוק הגיוס" • הח"כים מכחול לבן תקפו

ח"כ זוהר: "הצבא לא צריך חרדים; ליברמן יכול להיכנס לממשלה"
מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיון של ועדת חוץ וביטחון שהתכנסה הבוקר (שני) ועסק בנתונים של צה"ל על יעדי הגיוס במגזר החרדי ולאור הפרסומים על ההטעיה בנתונים - ניצל יו"ר סיעת 'הליכוד', חבר הכנסת מיקי זוהר את הדיון לברר עם בכירי הצבא, האלוף וראש אגף כוח אדם מוטי אלמוז האם הצבא אכן מעוניין לגייס את החרדים או שמא הם מיותרים בצבא. זוהר כמובן קישר את נושא גיוס החרדים לפלונטר הפוליטי.

חבר הכנסת מיקי זוהר אמר במהלך הדיון: "העניין הוא מאוד קריטי, מסיבה פשוטה. העניין שלפנינו הוא לא רק קשור לצבא ההגנה לישראל אלא למדינת ישראל כולה,  הלכה למעשה". אמר זוהר ונימק, "עניין הגיוס של בני הישיבות הוא עניין קריטי, אולי הקריטי ביותר בכל הזירה הפוליטית. אני אומר לכם כי ההיכרות שלי היא עם הזירה הפוליטית והרבה פחות מהזירה הצבאית לצערי. סוגיית הגיוס היא חלק מרכזי מעצם העובדה שאין לנו ממשלה כבר קרוב לשנה" אמר זוהר.

"ולכן" אמר חבר הכנסת זוהר, "הייתי מצפה מנציגי הצבא לאור הנתון הבאמת משמעותי הזה להתייחס לעניין הזה מאוד בכובד ראש". זוהר תהה בפני נציגי צה"ל, "האם לצה"ל יש בכלל עניין לגייס את החרדים, האם צה"ל נמצא היום בסיטואציה שגיוס חרדים זה משהו משמעותי בשבילם".

זוהר ציין, כי "מהאינפורמציה שהובאה לידיעתי, דווקא צה"ל מעדיף פחות לגייס לצבא סדיר". את דבריו של זוהר קטעה מי ששימשה בעבר בתקפיד ראש אכ"א, חברת הכנסת אורנה ברביבאי מ'יש עתיד' שזעמה על שאלתו כלפי צה"ל ואמרה: "זו לא שאלה לצה"ל, זו שאלה אלייך כמחוקק, צה"ל מגייס את מי שהמחוקק קובע לו, תחליט שאתה לא רוצה לגייס חרדים ותתמודד עם זה פוליטית".

גם לנוכח הקריאה של יושב ראש הוועדה חבר הכנסת גבי אשכנזי, שטען כי השאלה לא נוגעת לעניין הדיון, חבר הכנסת זוהר התעקש והוסיף להקשות ואמר: "כשהתגייסתי לכנסת לא באתי כדי לומר רק מה שאוהבים לשמוע, בפוליטיקה אני מבין טוב יותר מ'כחול לבן', אני לא מערב את הצבא בפוליטיקה, ומי שמערב אותם זה הפוליטיקאים בעצמם והם לא מהמחנה שלי".

זוהר הפנה את השאלה לאלוף אלמוז: "בהתאם לאינפורמציה שהובאה לידיעתי, אין לצה"ל אינטרס לגייס את החרדים, אלא ההפך, הם היו מעדיפים להנמיך את הליך הסדיר גם של המגזר החילוני, הבנתי שאין צורך בכמות כזו של חיילי סדיר".

יו"ר הוועדה אשכנזי סירב לתת למפקיד הצבא להשיב לשאלה ואמר: "לצבא אין רצונות, הם מגייסם על פי החוק". זוהר מצידו טען כי, "היום אתם מפילים ממשלות על חוק הגיוס, אנחנו לא מצליחים להקים ממשלה בגלל הגיוס, למה שהסוגיה הזו לא תבואר, אולי מחר בבוקר ליברמן יכול להצטרף לממשלת ימין, כי לא צריך את חוק הגיוס, למרות שאתם (כחול לבן) לא רוצים שהוא יצטרף".

חבר הכנסת זוהר אף האשים את מפלגת 'כחול לבן': "אתם משתמשים בצבא כדי להפיל ממשלת ימין".

גיוס חרדים חוק הגיוס מיקי זוהר ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד