י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אפליקציית מדידת הקרינה הישראלית מגיעה לאנדרואיד

טוקון, שסטיב ג'ובס התעקש שהיישום שלה אינו מעניין, מתחילה מחדש באנדרואיד שם תגלה לכם כמה קרינה פולט הסלולר שלכם

  • ט' אייר התשע"ב
ממשק המשתמש השתנה, האלגוריתם נשאר. מייסדי טוקון, מימין: גיל פרידלנדר ואורי גושן  צלם: תומר אפלבאום
ממשק המשתמש השתנה, האלגוריתם נשאר. מייסדי טוקון, מימין: גיל פרידלנדר ואורי גושן צלם: תומר אפלבאום

הסטראטאפ הישראלי טוקון, שפיתח יישום מדידת קרינה מהסלולר ונדחה על ידי אפל, הגיע לאנדרואיד. היישום מציג למשתמשי המכשיר כמה קרינה ספגו בזמן השיחה ויכול ללמד את המשתמשים היכן בביתם הקרינה חזקה ביותר (עקב ריבוי קירות), איך לאחוז את המכשיר באופן יותר בריא, ועוד. אף על פי כן, אפל מסרבת מאז 2010 לאשר את הכנסתו של היישום לאפסטור שלה. מעתה, עם זאת, היכן שמשתמשי אפל הפסידו, משתמשי אנדרואיד זכו - החברה השיקה יישום מלא לאנדרואיד הנתמך בכל מכשירי מערכת ההפעלה.

שלושת היזמים שמאחורי החברה, גיל פרידלנדר, אורי גושן ועמית לובובסקי, החליטו לבנות מחדש את היישום לאנדרואיד באופן מוחלט - לא רק מערכת ההפעלה הוחלפה, אלא גם כלל החזון והתדמית של היישום והחברה. במסגרת הבנייה מחדש החברה החליטה לפנות לקהל פחות גיקי ויותר מיינסטרימי. לכן כל ממשק המשתמש של יישום מדידת הקרינה השתנה, כך שהוא שם דגש על שימושיות ולא על מה שנחשב למגניב. מדידת הקרינה מאחורי הקלעים, מדגישים בחברה, לא השתנתה ומשתמשת באותה טכנולוגיה.

במרץ 2011, לאחר שנה של דחיות מהאפסטור, שלח פרידלנדר, אחד היזמים ומנכ"ל החברה, מייל אישי לסטיב ג'ובס בו ביקש שיאשר את הכנסת האפליקציה לחנות האפליקציות של אפל. ג'ובס ענה למייל היישר ממכשיר האייפון שלו בשתי מילים: " No interest". במכתב כתב פרידלנדר "סטיב ג'ובס היקר. טוקאון היא סטארט-אפ שפעיל מזה 20 חודשים ומפתח אפליקציית מובייל שמאפשרת לשמתמשים לראות את רמת הקרינה שהם חשופים לה מהטלפון הסלולרי. המסר שלנו הוא לעודד אנשים להשתמש בטלפונים הסלולריים שלהם באחריות". המכתב נחתם בבקשה "אנא אשרו את טוקון לאייפון". נראה שטוקון התאוששה היטב מהמכה ההיא, לאור זה שהיא נמצאת כיום בין 19 הפיינליסטיות בתחרות הסטארטאפים היוקרתית של The Next Web לשנת 2012.
אפליקציה מדידה קרינה ישראל סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד