י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עשרות הצטרפו למעגל הלומדים בקמפוס החרדי של מכללת אשקלון

בימים אלה נפתחה שנת הלימודים בקמפוס החרדי של מכללת אשקלון שבגן יבנה • בשנת לימודים זו הצטרפו עשרות רבות של תלמידים חדשים ללומדי הקמפוס בתום תקופת המתנה והכנה לקראת פתיחת שנת הלימודים

עשרות הצטרפו למעגל הלומדים בקמפוס החרדי של מכללת אשקלון
סטודנטים חרדים במכללת אשקלון צילום: יח"צ

שלשת המסלולים שנפתחו הם עבודה סוציאלית לגברים ולנשים, בהפרדה מוחלטת כשהלימודים נערכים בשני קמפוסים שונים; מגמת מדעי המחשב לגברים ומגמת כלכלה וניהול אף היא לגברים. שלשת מגמות אלו שנפתחו ללימודי שנה ראשונה במסלול, מצטרפים לעשרות תלמידים בכיתות נוספות שהחלו את מסכת לימודיהם בשנים האחרונות וממשיכים ביתר שאת אף בשנה זו עד לסיום הלימודים, ההתמחות וקבלת התואר הנכסף.

בעת תקופת הרישום, ניכרה התעניינות רבה במיוחד של אברכים ושל נשות אברכים ללימודי מגמת עבודה סוציאלית. "מעֵבר ללימוד המקצוע לשם העבודה בו לצורך פרנסת המשפחה, טמון במקצוע זה שליחות של עבודת קודש, לעזור בתוככי הקהילה בקרב השכבות החלשות. הסיוע למשפחות נצרכות ומעוטי יכולת, כמו גם לבודדים, חולים ויתר הזקוקים לעזרה סוציאלית בתחום הרווחה, זו שליחות של ממש ונותן סיפוק רוחני עשיר תוך כדי ובמהלך העבודה", אומר אחד התלמידים.

מלבד כיתות אלו שנפתחו, עומדות להיפתח שתי כיתות מכינה לצעירים, שיכשירו את התלמידים לימודי תואר בשנת הלימודים תשפ"א הבעל"ט.

צבי מרסיאנו, מנהל הקמפוס החרדי של מכללת אשקלון מצביע על תופעה מעניינת: ציבור התלמידים מגיע מכל רחבי הארץ לקמפוס החרדי בגן יבנה להשקיע מזמנו וממרצו, ללמוד כדי להתפרנס. "יש אצלנו תלמידים שמגיעים מירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, אלעד וכמובן מיישובי הסביבה בדרום הארץ". עובדה זו מלמדת על שמה הטוב של המכללה, כזו שידועה ביחס האישי שמעניקה לכל תלמיד ותלמיד, ליווי אישי ותמיכה, סביבה מקצועית ורמת הוראה גבוהה עם מרצים ידועי שם בתחומם.

"לצד זאת", מוסיף מרסיאנו, "הלימודים נערכים בהפרדה מוחלטת בין גברים לנשים, כאשר הקמפוס לגברים ממוקם בגן יבנה ואילו הקמפוס לנשים נמצא באשקלון, כך על-פי דרישת הרבנים הגאונים שליט"א. כ"כ, בהנהלת הקמפוס מקפידים לבקר ולסנן בהקפדה יתירה את הנושאים הנלמדים ודרך הגשתם לתלמידים תוך עמידה על קוצו של יו"ד, כך שחומרי הלימוד יעמדו בפרמטרים הרוחניים הראויים, כאלה המתאימים להשקפה התורנית – חרדית".

מכללת אשקלון סטודנטים חרדיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד