כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נורית לאמעי: "העשייה החברתית לא נפסקת עם השחרור מקבע"

נורית לאמעי השתחררה לאחרונה משירות ממושך של 26 שנים בצה"ל • זה לא עוצר בעדה מלהמשיך בעשייה חברתית גם כעת

נורית לאמעי: "העשייה החברתית לא נפסקת עם השחרור מקבע"
עשיה חברתית צילום: Canva

יונתן גולן 9.12.19 

רבים הם האנשים שאחרי קריירה בשירות ציבורי כזה או אחר, פונים לעשות לביתם, לעסקים, לחפש מינוי בכיר בחברה גדולה וכדומה. פעמים רבות, נעזרים אותם אנשים בקשרים הטובים שיצרו בתקופתם בשירות הציבורי. על הרקע הזה, מעניין לציין את נורית לאמעי, סא"ל בדימוס, שהשתחררה לאחרונה לאחר עשרים ושש שנות שירות בצבא, ומייד פנתה לעשייה חברתית, וזאת מתוך תחושת שליחות אישית.

אישה זה"ב

נורית שירתה עשרים ושש שנים בחיל הרפואה בצה"ל בתפקידי הדרכה שונים. במסגרת תפקידה, הייתה אחראית על הדרכה מקצועית, כתיבת נהלים, פיקוח על מסלולי הכשרה ועוד. תפקידה האחרון היה ראש ענף תורה והדרכה בחיל הרפואה.

 

"ממשיכה בעשייה חברתית". נורית לאמעי • צילום: Canva

 נורית, מה את עושה כעת לאחר שחרורך מצה"ל?

נורית לאמעי: "לאחר השחרור הצטרפתי לארגון צוות, שהוא ארגון כלל-ארצי המאגד בתוכו את פורשי צה"ל משירות קבע ארוך, קצינים ונגדים כאחד. במסגרת התוכנית, התחלתי מסלול של הסבה להוראה, ואני לומדת כיום הוראה ללימודי אזרחות. בסניף של "צוות" בחולון, עיר הולדתי ומגוריי, ראו שאני בדיוק בתהליכי הסבה להוראה, ולכן הציעו לי להעביר שיעורי זהירות בדרכים בבתי ספר בעיר חולון".

"מדובר בפעילות שמסבירה בעיקר על הסכנות הרבות בכביש", מספרת לאמעי. "ילדים היום מאד מוסחים בקלות, וחשוב להבהיר להם כיצד עליהם להישמר מפני סכנות בכביש, לחצות בבטחה, להבין מעט איך נוסעות המכוניות בכביש וכדומה".

 למה פנית בעצם להוראה במקצוע האזרחות?

נורית לאמעי: "מה שהניע אותי לכך, הוא גם מה שהניע אותי בתקופת שירותי הצבאי: באופן כן ואמיתי, ללא ציניות, יש בי תשוקה להשפיע לעצב ולקדם את הדור הבא של אזרחי ישראל. אני רוצה לגעת בנפש של התלמידים, אלו שבקרוב יהפכו לחיילים, שתיכף מגיעה "המשמרת שלהם", בהגנה על המדינה, לעזור להם להיות אזרחים ואנשים טובים יותר לסביבה ולעצמם. אני מקווה שיום אחד, כשהם יהיו אזרחי המחר, הורי המחר, יזמי המחר, יעסקו במקצועות המחר, הם יהיו טובים ומאושרים כמה שהם רק יכולים להיות". 

"לימודי זהירות בדרכים הם שליחות". נורית לאמעי • צילום: Canva

"חינוך למעורבות חברתית נעשה רק דרך דוגמה אישית"

מלבד פעילותה בתחום החינוך, פועלת נורית בעזרה לנזקקים דרך עמותה בעיר חולון, האוספת מצרכים בסיסיים ומזון למעוטי יכולת כלכלית. נורית לאמעי בוחרת לקחת איתה לפעילות התנדבותית גם את בתה בת ה-5: "חינוך זה לא רק מורה, לוח וגיר. חינוך הוא הקניית ערכים למושא החינוך, הילדים שלנו. אני מבקשת להקנות לבת שלי ערכים של נתינה ואהבת האדם, אולם כדי להקנות לה את הערכים האלה, לא מספיק שאדבר איתה עליהם. בתי צריכה לראות אותי עושה זאת בפועל, והיא בתקווה תזהה את ההתנהגות ותבין אותה כשהיא תתבגר". 

מדובר בפעילות מאורגנת?

נורית לאמעי: "זו פעילות שהגעתי אליה דרך שכנים ומכרים. בכל יום שישי בחולון, יש קבוצה גדולה של נשים שמאורגנות בפייסבוק, שעוזרות למספר משפחות הרשומות במשרד הרווחה כמשפחות נזקקות, ואנחנו פשוט מבשלות להן אוכל לשבת וכן לשגרה. בנוסף, יש כל מיני פעילויות של התגייסות למען מטרות ספציפיות, כמו כל מיני נשים שנקלעו למצוקה בבית, אנשים שחוו טרגדיות פתאום באמצע החיים, ברי ובנות מצווה למשפחות מעוטות יכולת וכדומה. הפעילות הזאת נותנת סיפוק אדיר, והלוואי ואזכה לעזור לאנשים כל חיי. אין אושר כזה בעולם".

 

מעורבות חברתית זהירות בדרכים תרומה לקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד