י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במפגש עם הליכודניקים

ליברמן משיב לנתניהו: "ממשלה צרה זה צרה"

"מתחילת מערכת הבחירות עמדתי על כך שחייבת לקום ממשלת אחדות ואין בילתה, למרות שזכיתי להצעות מרחיקות לכת, כולל תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, אנחנו לא מחליפים עקרונות בכיסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד", כך ליברמן בפגישה עם ראשי ערים מ'הליכוד'

ליברמן משיב לנתניהו: "ממשלה צרה זה צרה"
ליברמן בכנס ראשי הערים צילום: באדיבות המצלם

יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, נפגש הערב (שני) עם קבוצה של ראשי ערים מ'הליכוד'.

ח"כ ליברמן הסביר לראשי הרשויות שוב את עמדתו, בנוגע להקמת ממשלה צרה, ש"במידה ותקום לא תוכל להתמודד עם האתגרים העומדים על הפרק, לא בתחום הכלכלי ולא בתחום הביטחוני. המצב הנוכחי מחייב קבלת החלטות דרמטיות ולכן חייבים הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת".

בנוסף אמר ח"כ ליברמן: "מתחילת מערכת הבחירות עמדתי על כך שחייבת לקום ממשלת אחדות ואין בילתה. למרות שזכיתי להצעות מרחיקות לכת, כולל תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, שר הביטחון, שני תיקי שרים נוספים, כל ועדה בכנסת שנרצה ותקציבים, אמרתי שאצלנו מילה זו מילה ואנחנו לא נפר את התחייבויותינו לבוחר. אנחנו לא מחליפים עקרונות בכיסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד".

באשר לנושאי דת ומדינה אמר יו"ר 'ישראל ביתנו' לראשי הערים: "אנו בעד הענקת סמכויות לשלטון המקומי, במיוחד בנושא דת ומדינה. הממשלה לא צריכה להתערב, לא בנושא פתיחה או סגירה של מרכולים בשבת ולא בנושא תחבורה ציבורית בשבת. בשביל זה קיימים חוקי עזר עירוניים וכל ראש עיר ומועצת עיר, בהתאם לאופי האוכלוסייה בישוב יחליטו על כך ללא התערבות מלמעלה".

בנוגע למועצות הדתיות, שבפועל הפכו לסניפי מפלגות, אמר ח"כ ליברמן שיש לפרקן ובמקומן להקים מחלקות לשירותי דת בכל עיר ועיר כמו שקיימות מחלקות רווחה ותרבות. הוא חזר והדגיש את אמונתו בעקרון של חיה ותן לחיות והדרישה לאמץ גישה ידידותית ומחברת בכל הקשור לערכים יהודיים – קרי ללכת בדרך של בית הלל ולא בית שמאי. 

בסיום דבריו אמר ח"כ ליברמן כי הוא בטוח, שללא קשר לממשלה כזו או אחרת, 'ישראל ביתנו' וראשי הערים יוכלו לשתף פעולה גם בעתיד לטובת כל אזרחי מדינת ישראל.

לאחר המפגש כתב ליברמן לעוקביו ברשתות החברתיות, "נפגשתי הערב עם קבוצה של ראשי ערים מהליכוד, שאת חלקם אני מכיר עשרות שנים. חלקם חברים אישיים שלי עד היום וחלקם היו איתי בקבוצה הקטנה כאשר התחלתי את המסע הארוך בג'ונגל של הפוליטיקה הישראלית".

"אני מאוד מעריך את האנשים האלו. מנהיגי שטח אמיתיים שמתחככים באזרח מן השורה, מכירים את הבעיות שלו, המצוקות שלו וחיי היום יום שלו. מכל מפגש כזה אני לומד הרבה". 

ח"כ ליברמן הודה לראש עיריית פתח תקווה, מר רמי גרינברג, על אירוח המפגש, ולכל מי שלקח חלק בארגון המפגש ולמשתתפים עצמם.

אביגדור ליברמן קואליציה צרה ראשי ערים רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד