כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"איך אוכל להשתתף בכנס שמדברים בו אנגלית?"

קבוצת רבנים ואדמורי"ם ביקשו מהאדמו"ר מסאטמר להשתתף בכנס הענק אודות סכנת הטכנולוגיה • האדמו"ר שטח בפניהם שלוש טענות, המקשות עליו לאשר את השתתפותו

הכינוס אתמול בבית האדמו"ר. צילום: סאטמר לייוו
הכינוס אתמול בבית האדמו"ר. צילום: סאטמר לייוו

שלשום (ב'), בחצות הלילה, הופיעו בחדרו של האדמו"ר מסאטמר בקרית יואל במונרו גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות בארה"ב. על הפרק: עצרת הענק שתתקיים בכ"ח אייר באיצטדיון הענק 'סיטי פילד' בקווינס אודות סכנת הטכנולוגיה והאינטרנט.

האסיפה הנוכחית אינה הראשונה שמתכנסת בבית האדמו"ר בנושא זה.

כבר לפני כשנה דווח ב'בחדרי חרדים' על אסיפה בבית האדמו"ר - אסיפה שהחלה את המאבק ואליה הגיעו הגר"מ גרין ר"י מונסי והגאון רבי מתתיהו סלומון משגיח ישיבת לייקווד.

בין הבאים אתמול לבית האדמו"ר היו: האדמו"ר מסקולען, הגר"מ סלומון, הגר"מ קוטלר ר"י לייקווד והאדמו"ר מוויען. האסיפה נמשכה כשעה.

בתחילה דנו המתכנסים בעצם נושא האסיפה ובמטרת הכינוס.

בהמשך ביקשו חברי המשלחת מהאדמו"ר שישתתף בכינוס.

האדמו"ר השיב להם שמכיוון שמדובר בנושא כל כך מסובך וקריטי שיזכר לדורות, יש בעיה גדולה לדבר בלשון אחת לכולם, כי אי אפשר לדבר ליהודי חסידי, לליטאי בן תורה, ליהודי מודרני וליהודי עובד באותו סגנון דיבור. אי אפשר באותו כנס להגיד משהו שיהיה שוה לכולם. כדוגמה ציין האדמו"ר את העובדה שבקרית יואל, ויליאמסבורג ובורו פארק אסור להחזיק מחשב בבית כלל, אלא לצורך כתיבת חידושי תורה.

עוד בנושא:
שיתוף פעולה חסידי-ליטאי בארה"ב: מלחמה נגד הפלאפונים • פרסום ראשון
האדמו"רים והמשגיח החליטו: כנס נגד הטכנולוגיה באיצטדיון
למעלה מ-200 רבנים בכינוס הכנה לאיצטדיון • תמונות
לקראת הכינוס נגד הטכנולוגיה באיצטדיון: "להתכנס להתגונן"

עוד אמר האדמו"ר שבחורי ישיבות חסידיים, אין להם שום סיבה להשתתף בכינוס הזה, ומצד שני בחורים בישיבות אחרות בהן אין איסור על מכשירים אלקטרוניים צריכים להשתתף בכינוס.

טיעון נוסף השמיע האדמו"ר, היות ש'החתם סופר', ה'דברי חיים' ו'היטב לב' אסרו להשתתף בכינוס בו מדברים בלשון זרה, ובכינוס כזה יהיו חייבים לדבר באנגלית עבור אלה שלא מבינים אידיש, לכן הוא צריך לחשוב אם בדבר קריטי כזה הוא צריך להגיע למרות שלושה הטענות הללו.

יצוין שבחסידות סאטמר כבר היום יש תקנה שכל מי שמחזיק מחשב בביתו, אפילו בלי חיבור לאינטרנט, לא מקבלים את ילדיו למוסדות החסידות, זאת לאחר עבודה רבת שנים של האדמו"ר.





סאטמר סקולען לייקווד מונרו טכנולגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד