ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר הפנייה לשר

משרד הפנים נגד עיריית אלעד: מינוי המנכ"ל נדחה

שלושה שבועות לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם כי התנועה לאיכות השלטון, פנתה במכתב לשר דרעי, נגד מינויו של שיש נתן לתפקיד מנכ"ל עיריית אלעד, אמש סמוך לחצות ליל, הודיע משרד הפנים כי המינוי מבוטל

משרד הפנים נגד עיריית אלעד: מינוי המנכ"ל נדחה
אריה דרעי בביקור בלשכתו של ישראל פרוש צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לאחר הסערה סביב המינוי ולאחר הדרישה שהוגשה לשר הפנים אריה דרעי, משרד הפנים לא מאשר את מינויו של שי נתן לתפקיד מנכ"ל עיריית אלעד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי משרד הפנים הודיע רשמית לעירייה כי היא דוחה את המינוי, לאחר שעלו טענות על הכשירות של נתן לתפקיד שעורר גם סערה פוליטית בעירייה.

כפי שדווח לפני כשלושה שבועות ב'בחדרי חרדים', התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים אריה דרעי, בנוגע למינויו של שי נתן לתפקיד מנכ"ל עיריית אלעד. "לפני מספר ימים הובא לידיעתנו כי מועצת העיר אלעד אישרה את מינויו של מר שי נתן למנכ"ל העירייה, וזאת על אף, שעל פניו, לא השלים נתן את תקופת צינון בת 18 חודשים, כנדרש בפקודת העיריות, מאז סיום כהונתו כחבר מועצה בעיר אלעד", נכתב במכתב.

"יתרה מזאת, אל התנועה הגיעה פניה המלינה כי מר נתן אינו עומד בתנאי הסף הקבועים לתפקיד מנכ"ל עירייה, שנקבעו בתנאי הסף של משרד הפנים. כל אלו מעלים חשש כי אישור מינויו של מר נתן על ידי מועצת אלעד נתבצעה שלא בהתאם לדרישות החוק, ותוך פגיעה בהליכי מנהל תקינים וכפי שיפורט להלן".

עוד נכתב כי "מר נתן סיים את תפקידו כחבר מועצה בחודש אוקטובר 2019. אשר על כן, הוא נדרש להמתין 18 חודשים טרם העסקתו על ידי העירייה כמנכ"ל. לאור האמור לעיל", כותבת התנועה לאיכות השלטון לשר דרעי, "על פניו, עולה כי מינויו של מר נתן אינו חוקי, נוגד הליכי מנהל תקינים ומנוגד לדין. כל עוד אלו הם פני הדברים, וככל שאין בידיכם מסמכים המאשרים מינוי חריג זה, הרי שמינוי זה דינו פסלות מעיקרו.

"נוכח העובדה כי עסקינן בהליך של מינוי עובדים, אשר בו מטבע הדברים סד הזמנים הינו דחוק, וכן לאור חשיבותם הרבה של הדברים נודה לקבלת מענה מהיר לפנייתנו על מנת שנוכל לבחון את המשך טיפולנו בנושא, ולרבות טיפול משפטי".

כאמור, מעט לפני חצות ליל (שני) הודיע משרד הפנים כי הוא לא מאשר את המינוי.

שי נתן מנכ"ל עיריית אלעד אריה דרעי משרד הפנים התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד