י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התאלמנה בגיל צעיר

הגב' שבירכה את הרבי נפטרה בשיבה טובה

בסאו פאולו הלכה לעולמה, אחת הדמויות המפורסמות בקהילה החרדית המקומית, שהתאלמנה בשנות השישים, כשבעלה נפטר באופן טרגי ונותרה עם ארבעה ילדים, אותם גידלה לבדה לתורה ולמעשים טובים וגם זכתה לפגוש את הרבי מליובאוויטש, לברך ולהתברך

הגב' שבירכה את הרבי נפטרה בשיבה טובה
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: גברת פריב (פיווה) ברנד, חברה ותיקה בקהילה היהודית בסאו פאולו, ברזיל, הלכה לעולמה אתמול (שני) והיא בת 90 בפטירתה.

בתחילת שנות השישים כאם צעירה מאוד, בעלה נפטר באופן טרגי, והיא נותרה עם ארבעה ילדים, הצעיר בן כמה חודשים בלבד. גם כשהחיים היו חשוכים מאוד, היא לא וויתרה ונלחמה קשה מאוד כדי לספק לילדיה הכל, ולהעניק להם חינוך יהודי.

היא הייתה ידועה בטוב לבה ובדאגתה לאחרים, דאגה לכל מי שסבל והייתה מתפללת על כולם, גם אם היא לא הייתה מכירה אותם. לאחרונה כשהיא כבר הייתה חלשה, שמעה על תינוק שעבר ניתוח, היא קמה לפנות בוקר להגיד בשבילו תהילים.

בסוף שנות ה-80, היה לה את ההזדמנות לפגוש את הרבי מליובאוויטש זצ"ל, וכשאמרו לה שעליה לבקש ברכה, היא אמרה שהיא לא יכולה לומר שום דבר מלבד "שיהיה לך אריכות ימים". הרבי חייך והגיב "גם אתם".

בנה הצעיר, הרב שמעון ברנד, הוא שליח ורב הקהילה היהודית ליוצאי הונגריה בסאו פאולו - ברזיל במשך שנים רבות, ובשנים האחרונות פתח בית חב"ד בגרנג'ה ויאנה, ברזיל.

יהי זכרה ברוך

ברוך דיין האמת הרבי מליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד