י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חוזרים להתעמת?

צפון קוריאה על טראמפ: "אדם זקן ולא יציב"

"מדובר במילים משונות של אדם זקן ולא יציב", כך סגן יו"ר מפלגת השלטון של צפון קוריאה על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לאחר שתי פגישות בשנים האחרונות בין שני המנהיגים 

צפון קוריאה על טראמפ: "אדם זקן ולא יציב"
טראמפ וקים בפגישתם היום צילום: רויטרס

צפון קוריאה חוזרת לתקוף את דונלד טראמפ, ומכנה את הנשיא "גבר זקן וחסר סבלנות".

חילופי דברים בין ארצות הברית לבין צפון קוריאה נשמעים בימים האחרונים בתוקפנות, הניסיון של צפון קוריאה הוא להפעיל לחץ על אמריקה כדי לקבל ויתורים משמעותיים במו"מ על הגרעין.

צפון קוריאה מסרבת בתוקף להתפרק מגרעין, ומצפה מארה"ב שתסיר את הסנקציות נגדה, צפון קוריאה הציבה תאריך לממשל של טראמפ, שיפקע בסוף החודש והודיעה שאחרי שהאמריקאים יוותרו, הם יצאו מבחינתם לדרך חדשה.

הכעס של צפון קוריאה על טראמפ התפרץ מחדש, לאחר שהאחרון התבטא ואמר לאחרונה כי עדיין קיימת אפשרות לפעולה צבאית בצפון קוריאה וכינה פעם נוספת את הרודן קים ג'ונג און "איש הטילים".

בתוך כך, צפון קוריאה ביצעה אתמול ניסוי נוסף של טילים, והנשיא טראמפ הגיב לכך שהיא חייבת להתפרק מהגרעין שברשותה.

טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו, "קים ג'ונג און חכם מדי ויש לו הרבה מה להפסיד, בעצם הכול, אם הוא יפעל בדרך עוינת. הוא חתם איתי בסינגפור על הסכם לפירוק מגרעין, הוא לא רוצה לנתק את היחסים המיוחדים שיש לו עם הנשיא האמריקאי, והוא לא רוצה להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר".

טראמפ התייחס להצהרה המעורפלת שהוציאו שני המנהיגים במהלך הפסגה הראשונה שלהם בסינגפור ביוני אשתקד, שקראה לפירוק של חצי האי הקוריאני מגרעין מבלי לתאר מתי או איך זה יתרחש.

צפון קוריאה לא נשארה חייבת, והממשל הגיב לדברי טראמפ. מי שהגיע הוא קים יונג צ'ול, סגן יו"ר מפלגת השלטון, שאמר כי "מדובר במילים משונות של אדם זקן ולא יציב, הוא חייב להבין שהסגנון שלו עם שקרים וצביעות נשמע לנו לא מציאותי ולא נורמלי, טראמפ לא יודע על צפון קוריאה הרבה מאד דברים וכבר אין לנו מה להפסיד, ארה"ב לעולם לא תוכל להסיר את התחושה החזקה של כבוד עצמי".

קים ג'ונג-און צפון קוריאה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד