כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

75% מתלמידי יקיר: נסענו או הסיעו אותנו במהירות מופרזת

עוד עולה מהסקר שערכה אור ירוק: 63% מהנהגים שהסיעו אותם דיברו בטלפון נייד ללא דיבורית. אור ירוק: "נהג שעסוק בפעולות אחרות בזמן נהיגה, עלול לגרום לתאונת דרכים קטלנית"

הישוב יקיר
הישוב יקיר

מאז תחילת השנה, מספר תלמידי ישיבת חיצים פועלים בתוכנית קבוצות נוער אור ירוק, במסגרתה רוכשים ידע בתחום הבטיחות בדרכים וכלים להצלת חיים ומקיימים פעילות חברתית להעלאת המודעות לנושא זה בקרב הקהילה המקומית בכלל ותלמידי התיכון בפרט.

במסגרת פעילותם החברתית הם מבצעים: תצפית מעבר חצייה, תצפית חגורות בטיחות, דוכן הסברה בנושא אלכוהול ונהיגה. לאחרונה קבוצת הנוער, הפועלת במרכז הנוער יקיר ערכה סקר בקרב משתמשי דרך בקהילה הסובבת את התיכון.

75% הודו כי לפעמים הנהג שמסיע אותם נוסע במהירות מופרזת. 63% הודו כי לפעמים הוא מדבר בטלפון נייד ללא דיבורית. 6% טענו כי הוא לפעמים חוצה צומת ברמזור אדום. 12% טעמו כי הנהג שמסיע אותם נוהג לפעמים תחת השפעת אלכוהול.

עמותת אור ירוק: "נהג שעסוק בפעולות אחרות בזמן נהיגה, כולל שיחות בטלפון הנייד ללא דיבורית, ושליחת מסרון (SMS), עלול לגרום לתאונת דרכים קטלנית. מדובר בפעולה אשר מסיחה את הדעת מהכביש ומסוכנת לא רק לנהג לא גם לנוסעים איתו וגם לשאר משתמשי הדרך. נהיגה במהירות מופרזת היא מהסכנות הגדולות בנהיגה. ככל שהמהירות גבוהה יותר, מרחק העצירה ארוך יותר והפגיעה קשה יותר. מדובר בשתי עבירות אשר מסכנות חיים".

עמותת "אור ירוק" הוקמה בשנת 1997 מתוך הכרה במאבק מתמיד וללא פשרות בתאונות הדרכים. בשנים האחרונות מפעילה עמותת אור ירוק קבוצות נוער בתוך כתלי בית הספר, מתוך רצון לחנך את בני הנוער להיות מנהיגים צעירים בבטיחות בדרכים, אשר ישפיעו על הקהילה בה הם חיים לשיפור בתחום הבטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד.
יקיר אור ירוק תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד