י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'מפתח' לתעסוקה של הג'וינט חוגגים 5 שנים

6,824 גברים ונשים חרדים הושמו בעבודה באמצעות 'מפתח' מבית הג'וינט • צפו בגלריה מכנס מקצועי מיוחד שנערך לרגל חגיגות 5 שנים לארגון

'מפתח' לתעסוקה של הג'וינט חוגגים 5 שנים
קובי הר צבי



מאות מנהלי חברות, נציגי ציבור ואנשי תקשורת התכנסו לכנס מקצועי באולמי הדר דימול, לציון חמש שנות פעילות לתוכנית מפתח. לצד שולחנות ערוכים ישבו בכירי המשק ובכירי עולם התקשורת והאזינו לדברים. בהמשך ערכו סיור בתערוכה מיוחדת שהוכנה לכבוד האירוע.

במהלך הכנס הועלתה על נס פעילותם הברוכה של עובדי 'מפתח' ב-8 הסניפים בפריסה ארצית: ירושלים, ביתר עילית, אשדוד, אלעד, בני ברק, חיפה, צפת ובית שמש, העוסקים במלאכת הקודש ובמסירות כדי לעזור לעוד ועוד משפחות להתפרנס בכבוד. מרכזים אלה נתנו במהלך 5 שנים האחרונות מענה ל-13,756 פניות, והושמו 6,824 גברים ונשים בקרב 1,742 מעסיקים.



הרב הראשי לתל אביב רבי ישראל מאיר לאו פתח בדברי ברכה ובהרצאה מרתקת סקר את כל גדולי הדורות כרבי יוחנן הסנדלר, רבי יצחק נפחא, רבי עקיבא שעליו אמר רבן גמליאל 'אשרי יולדתו' שכידוע היה רועה צאן של כלבא שבוע, והגיע בגיל 40 ללמוד תורה אצל רבי אליעזר, גם התנא רבי יהושע. "הוא בא מעולם העשייה, מהשטח כמו שזה נקרא היום. היה איש שטח, איש שדה, רועה צאן. אלה היו אנשי המפתח, היו להם מפתחות לעולם הזה והעולם הבא גם יחד. אין ספק כי לא קיים דבר חשוב כלימוד התורה אך אין זה סתירה ולכן אנו מלאים הערכה לכל מי שנותן ידו למפעל הזה. ממש".

הרב הרשל קליין, מנהל מפתח ארצי, בירך: "לרגל 5 שנים להיווסדות מפתח בביטוי של הכרת הטוב לבורא עולם שזיכה אותנו במחשבה נכונה להקים מפעל עצום, המעניק עזרה לאברכים שסיימו את לימודם בכולל למצוא מפתח לפרנסה, עם תקווה לעתיד.

"ב"ה סניפי מפתח פזורים במירב הריכוזים החרדים ברחבי הארץ, שם עושים מלאכת קודש, נותנים שירות מיומן מכל הלב, עם נכונות וניסיון, כמו שראיתם בתערוכה".

מר ראובן גורבט, ראש תחום חרדים בג'וינט ישראל-תב"ת, סקר את פעילות הג'וינט בישראל, שהחל בפעילותו במגזר החרדי לפני כ-15 שנים, וצבר ניסיון שהוביל את הארגון למסקנה חד משמעית שחייבים להקים מרכזי הכוון והשמה מיוחדים לחרדים. "הקמת תב"ת ב-2005 אפשרה תכנון מחודש, ושנה לאחר מכן נחנך סניף ראשון של מפתח ירושלים. ההחלטה שכל הצוות יהיה מקרב הציבור החרדי היא שעמדה ביסוד ההצלחה, ובמרוצת השנים, עם פתיחת 8 הסניפים של מפתח, הפכנו את 'מפתח' למרכז תעסוקה הנותן את המענה הטוב והמקצועי ביותר לקהילה החרדית ולמגזר העסקי".

צפו בגלריה מהאירוע:



































מפתח ג'וינט הרב ישראל מאיר לאו הערשיל קלין ראובן גורבט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד