כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אובמה מנחם את ביבי: "אביך היה גדול מהחיים"

מכל גווני הקשת הפוליטית עולים לנחם את נתניהו • נשיא ארה"ב התקשר לנחם את ראש הממשלה על מות אביו: "נטל חלק חשוב בחיי האומה" • גם הגר"ע יוסף התקשר לראש הממשלה

סגן השר מוזס בניחום אבלים
סגן השר מוזס בניחום אבלים

מאות אנשים עושים בימים האחרונים את דרכם אל הבית שברחוב הפורצים בירושלים במטרה לנחם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשפחתו, על אבלם בהסתלקותו של אביהם, פרופ' בן-ציון נתניהו, שהלך השבוע לעולמו בגיל 102.

ראש הממשלה יושב שבעה בבית בו גדל, ובו חי אביו עד יומו האחרון.

כפי שכבר דיווחנו, במהלך ימי השבעה מתנהלות במקום תפילות במניין, שיעורים ודברי תורה לעילוי נשמת המנוח. גם ראש הממשלה עצמו אמר דבר תורה לעילוי נשמת אביו כשהוא מקשר את הפסוק "איש אמו ואביו תיראו", אותו קראנו בפרשת השבוע בשבת האחרונה, למצוות כיבוד הורים ולקשר המיוחד שהיה לו עם אביו.

בין הבאים לנחם: רבנים, גדולי תורה ואישי ציבור חרדיים רבים.

שתי שיחות טלפון הגיעו היום (ד') אל בית האבלים, שתיהן יועדו לראש הממשלה. האחת, מהגר"ע יוסף, שביקש לנחם את נתניהו, השניה (להבדיל, כמובן) מנשיא ארה"ב, ברק אובמה.

הנשיא אובמה אמר לראש הממשלה: "מישל ואני מבקשים להביע את צערנו העמוק על פטירתו של אביך. אני רק יכול לדמיין כמה הוא היה גאה לראות שאתה מנהיג את מדינת ישראל. זאת הייתה מתנה גדולה עבורו. אני רוצה שתדע שאנחנו חושבים עליך, ושמשפחתך בסדר. אביך היה דמות גדולה מהחיים".

אובמה הוסיף: "העובדה שנטל חלק חשוב בחיי האומה, ובחיי משפחתך רק הופכת את האובדן למשמעותי יותר. הוא היה אדם יוצא דופן שהקדיש את חייו לעם היהודי, ושירת כגשר בין ישראל לארצות הברית".

ראש הממשלה הודה בשמו ובשם רעייתו לנשיא אובמה ולרעייתו מישל, ואמר שהוא "מעריך מאוד את הדברים. הוא היה אבא נפלא ואדם גדול. זאת אבידה גדולה עבורי. אין זה משנה מה אורכם של החיים, הם תמיד קצרים מידי. גם אם אתה חושב שאתה מוכן לפרידה מהורים, אף פעם אינך באמת מוכן לזה".

סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזסצילום: סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס
סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס

ר"מ קנדה סטיבן הארפר התקשר אף הוא בשעות אחר הצהרים של יום שלישי, והביע את תנחומיו על פטירת פרופ' בנציון נתניהו ז"ל.

מוקדם יותר שלח נשיא רוסיה הנבחר ולדימיר פוטין אגרת תנחומים לנתניהו: "אני חולק את כאבך ומאחל לך ולקרוביך אומץ וכוח עמידה בשעה קשה זו״, כתב פוטין לנתניהו. גם הנשיא הרוסי היוצא, דמיטרי מדבדב, שלח לנתניהו אגרת בה כתב: ״אנא קבל את תנחומיי מעומק לבי בשעת שכול קשה זו. אהובינו תמיד יישארו בזיכרוננו״. את שתי האגרות העביר לראש הממשלה שגריר רוסיה בישראל סרגיי יעקובלב.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כתב: "אני מעריך את גודל האבדה של הדמות שמילאה מקום כל כך מרכזי בחייך, החל מילדותך ועד להגעתך לתפקיד ראש הממשלה. הוא היה לצידך בכל זמן, משמח או קשה, בקריירה יוצאת הדופן שלך. בנימין היקר, ברצוני להביע בפניך ובפני בני משפחתך את תנחומיי הכנים ביותר, ואת רגשי ההערכה והידידות העמוקים שאני רוחש כלפיך". את האיגרת מסר לרה"מ שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו.

שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, העביר לנתניהו מכתב תנחומים מראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון בו נכתב: "אני יודע כמה עוצמה והכוונה שאבת מאביך. אני בטוח שהוא חש גאווה עצומה שבנו גדל להנהיג את ישראל המודרנית, שהוא סייע רבות להקמתה".

בנוסף שוחח רה"מ עם מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון ומזכיר המדינה לשעבר הנרי קיסינג'ר.
בנימין נתניהו הגר ברק אובמה סטנלי פישר מנחם אליעזר מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד