י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בכנס השדולה למען ישראל

יאיר לפיד לשרים הזרים: "מפלגת כחול לבן נאבקת בכפייה הדתית"

"ההבדלים בינינו לבין 'הליכוד' הם בסוגיות פנים: שחיתות, אופן הקצאת תקציבים והמאבק בכפייה דתית", כך הסביר ח"כ יאיר לפיד ל-25 פרלמנטרים מכל העולם שהגיעו לכנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל | על הבחירות בבריטניה אמר כי "ג'רמי קורבין הוא אנטישמי וגזען"

יאיר לפיד לשרים הזרים: "מפלגת כחול לבן נאבקת בכפייה הדתית"
יאיר לפיד בכנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל צילום: אבי חיון

חבר הכנסת יאיר לפיד נפגש אתמול (שני) עם 25 שרים וחברי פרלמנט מכל העולם שפתחו את יומם השני בכנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל. לפיד ענה למגוון שאלות שהציגו חברי השדולה.

לגבי הבחירות בבריטניה אמר ח"כ יאיר לפיד כי "בדרך כלל אתה לא אמור להפריע לבחירות במדינות אחרות, אבל במקרה זה אעשה חריג. ג'רמי קורבין הוא אנטישמי... זו אפילו לא צורה חדשה של אנטישמיות, זהו בית ספר ישן, אנטישמיות רגילה, רק באמצעות תירוצים חדשים. כולם צריכים לקחת זאת בחשבון כשנכנסים לתא ההצבעה כי גזענים הם גזענים וג'רמי קורבין הוא גזען".

עוד ציין כי "לנו (מפלגת כחול לבן) ולליכוד יש הסכמה מוחלטת על המאבק נגד ה-BDS וקונצנזוס מוחלט על רמת הגולן. ההבדלים בינינו לבין 'הליכוד' הם בסוגיות פנים: שחיתות, אופן הקצאת תקציבים והמאבק בכפייה דתית".

לפיד בכנס. צילום: אבי חיון

לגבי ירושלים אמר כי "ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל. אנחנו לא נחלק את ירושלים כי מדינות לא מחלקות ערי בירה כמו שצרפת לא תחלק את פריז ואנגליה לא את לונדון גם אנחנו לא נחלק את ירושלים... יש לנו את הזכות על המקום לחיות ולהחליט על גורלנו במדינה הזו".

עוד אמר ח"כ לפיד ממנהיגי 'כחול לבן': "בשבילי הדבר החשוב ביותר הוא הביטחון של עם ישראל. כולנו זכורים ונושאים טראומה לאומית מההתנתקות. עשינו את כל מה שהעולם ביקש, ועדיין נורו טילים מהרשות מעל 15,000 רקטות לעבר הנשים והילדים שלנו... לא ניקח החלטות המסכנות את ביטחונם של הילדים שלנו. אך איננו יכולים להתעלם מהעובדה שיש 2.9 מיליון פלסטינים ולנו אין שום אינטרס לשלוט בחייהם ושום התנגדות לרצונם להגדרה עצמית לאומית. עלינו לבחון את כל האפשרויות תוך הקפדה על הסכנות".

לפיד נואם בכנס. צילום: אבי חיון

כנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל מתקיים זו השנה השביעית. בכנס נוכחים 25 שרים וחברי פרלמנט מכל העולם, אשר פועלים בשדולה למען ישראל בפרלמנטים השונים במדינותיה במטרה לקדם סדר יום וחקיקה פרו-ישראלית. השנה מרכז הכנס עומד על ההחלטה האנטישמית של בית המשפט של האיחוד האירופאי לדרוש סימון של מוצרים יהודיים בלבד, שיוצרו ברמת הגולן, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון. מטרת הקמת השדולה היא להיאבק בחקיקה אנטישמית ואנטי ציונית נגד מדינת ישראל ברחבי העולם. בין חברי השדולה נמצאים בכנס: שר חוץ של ונצואלה, נשיא גוואטמלה הנבחר, שר החוץ לשעבר של קרואטיה, שר הבטחון היוצא של רומניה, יו"ר ועדת חוץ ובטחון של מקדוניה, חבר הפרלמנט מהולנד ג'ול וורנון שיצא הראשון נגד ההחלטה על סימון מוצרים יהודים וחבר הפרלמנט בדרום קרוליינה, אלן קלמונס (Alan Clemons) אחד האנשים הקרובים לטראמפ. בנוסף משתתפים בכנס חברי פרלמנט מאיטליה, פינלנד, שוודיה, רומניה, גואטמלה, קולומביה, סלובקיה דרום אפריקה, סיירה לאון, זמביה, פורטו ריקו, ליטא ועוד.

שדולת הפרלמנטרים למען ישראל (Israel Allies Foundation)היא ארגון גג המאגד את פעילותן של 40 שדולות פרו-ישראליות הפועלות בבתי הקונגרס האמריקניים, בפרלמנט האירופי ובפרלמנטים נוספים ברחבי העולם. השדולות פועלות למטרות קידום ושיתוף תקשורת ומידע בין חברי פרלמנט ומחוקקים, במטרה להביא קול אחיד בנושאים הנוגעים לישראל בעולם הרחב. השדולה הוקמה בשנת 2007 בקונגרס האמריקאי בשם "שדולת אוהבי ישראל".

יאיר לפיד מפלגת כחול לבן כפייה דתית בחירות בבריטניה גרמי קורבין חלוקת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד