י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אני מצטער ומתחרט"

דרס והפקיר את בנימין ביגלאייזן ז"ל ונשלח רק ל-15 חודשי מאסר

בית משפט המחוזי בירושלים אישר הסדר טיעון מקל עם הנהג שהודה כי דרס והפקיר למוות את הילד בנימין בייגלאייזן בן ה-11 בשכונת רמות בחול המועד פסח

דרס והפקיר את בנימין ביגלאייזן ז"ל ונשלח רק ל-15 חודשי מאסר
מאיר גמליאל ונתנאל סנדרוסי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כשמונה חודשים לאחר שהילד בנימין ביגלאייזן ז"ל בן ה-11 נפגע בתאונת פגע וברח בשכונת רמות בירושלים, מה שגרם למותו, השופטת תמר בר אשר מבית משפט המחוזי בירושלים אישרה היום (שלישי) הסדר טיעון מקל מאוד עם שני הנאשמים נתנאל סנדרוסי ומאור גמליאל.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש, על פי הודאתם, מאור גמליאל הוא שנהג ברכב בזמן התאונה והורשע בעבירת הפקרה, חברו נתנאל סנדרוסי שתחילה ייחסו לו דריסה, הורשע בכך שלא דיווח לכוחות ההצלה.

על פי הסדר הטיעון שנחתם עם פרקליטות מחוז ירושלים והיום אושר על ידי בית המשפט, מאור גמליאל ירצה מאסר בפועל למשך 15 חודשים בלבד, ואילו נתנאל סנדרוסי ירצה 7 חודשים בלבד. מי שנכח ברכב ושתק, ירצה שבעה חודשי מאסר ויפצה את משפחת המנוח ב-12.5 אלף ש"ח. עוד הוסכם כי כל אחד מהנאשמים ישלם למשפחת המנוח פיצוי בסך 12,500 ש"ח.

עו"ד מרים בן-גל, מפרקליטות מחוז ירושלים הסבירה בדיון כי מדובר בתיק שהראיות בו הן ראיות נסיבתיות. "הקשיים הראייתיים האלה מהווים נדבך מרכזי מאוד בהחלטה שלנו להגיע להסדר" הטיעון המקל. היא הסבירה כי העובדה כי תחילה הואשם סנדרוסי בנהיגה בזמן התאונה, רק על סמך כך שחזקת הבעלות היתה עליו.

בנימין ביגלאייזן ז"ל. צילום המשפחה, באדיבות אתר הידברות

"היום, משהנאשמים הם אלו שמודים בכתב האישום המתוקן, אנו נמצאים במצב שהאמת העובדתית מתבררת, והיא שונה מאותו כתב אישום ראשוני. אנחנו סברנו שהאמת העובדתית תמיד עדיפה על האמת המשפטית, כשיש לנו דרך להגיע אליה. הדרך להגיע אליה במקרה שלנו הייתה רק דרך הסדר טיעון" נימקה.

"במקרה שלנו לא ייחסנו אחריות ולא היה ניתן לייחס אחריות לנאשמים לתאונה מבחינה ראייתית" אמרה עו"ד מרים בן-גל, והסבירה כי העונש של 15 חודשי מאסר למאור גמליאל הוא "עונש ראוי ותואם בהתייחס לקושי הראייתי". באשר לעונש של סנדרוסי אמרה "קשה למצוא פסיקה בהפקרת חובת נוסע, החוק רואה את זה בחצי מהעונש של עבירת ההפקרה ולכן עשינו איזה שהוא חיתוך של 7 חודשי מאסר בפועל".

לפני גזר הדין, אמר מאור גמליאל לבית המשפט "אני מצטער ומתחרט, כואב לי מאוד על המקרה". נתנאל סנדרוסי הוסיף "אני מצטער ומביע חרטה". 

בנימין ז"ל למד בתלמוד תורה 'ידיד השם' בשכונת רמות בירושלים. הוא נולד לאביו האברך היקר ואיש החסד ר' ישראל מאיר ביגלאייזן, המנהל את חנות הסלולר לאברכים 'סלולר ישראל' ליד ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים, ולאמו מרת שושנה רייזל - תושבי שכונת רמות פולין בירושלים. בנימין ז"ל נודע כילד מחונן ומיוחד שהיה מתמיד בלימודיו בתלמוד תורה.

מדובר בחקירה מורכבת ורגישה שהחלה לאחר התאונה שהתרחשה ביום הראשון של חול המועד פסח, ובמשך תקופה ארוכה חוקרי המשטרה לא הצליחו לפענח את התאונה.

עו"ד מרים בן- גל מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי, "גזר הדין שניתן היום מהווה תמרור אזהרה לכל נהג ונוסע בכביש - שיידע כל מי שמעורב בתאונת דרכים שמוטלת עליו האחריות לעצור ולהזעיק עזרה, ואם לא יעשה כן, הוא יישא בעונשי מאסר בפועל וזאת גם אם לא נמצא אחראי לתאונה ולתוצאותיה, כפי שקרה במקרה זה".

מדובר בתאונת פגע וברח שאירעה ביום הראשון של חול המועד פסח, כאשר הילד בנימין ביגלאייזן ז"ל חצה את הכביש בשכונת רמות יחד עם אחיו, שכונת מגוריו, נפגע מרכב שנמלט מהמקום. בילד בן ה-11 פונה במצב קשה מאוד לבית החולים. מספר ימים לאחר התאונה המשטרה פרסמה את תמונתו של נתנאל סנדרוסי, ורק כעבור מספר ימים הסגיר את עצמו למשטרה וטען ""אני תלמיד ישיבה, אין לי טלפון חכם ואין לי טלוויזיה. ברגע שאנשים התחילו להגיד לי 'המשטרה מחפשת אותך, ראינו את התמונה שלך בעיתון', ישר באתי אליכם". בהמשך נעצר חברו גמליאל בדירת מסתור.

ארבעים ושלושה ימים לאחר התאונה, הוגש כתב אישום נגד מאיר גמליאל ונתנאל סנדרוסי על ידי פרקליטות מחוז ירושלים. סנדרוסי כאמור הואשם בהפקרה אחרי פגיעה בלבד ולא בפגיעה, מאחר והילד חצה את הכביש באור אדום. חברו גמליאל הואשם בחובת נוסע להתקשר לגופי הצלה ונהיגה במהירות מעל המותר. 

מאחר והשניים מילאו את פיהם מים, למעט גרסה ראשונית שמסרו בחקירה, התקדמות החקירה התנהלה בעצלתיים ומעצרם הוארך שוב ושוב. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מאחר ולא ניתן להאריך מעצר מעבר ל-30 יום בהליך מעצר ימים, נדרש אישור מיוחד שאכן התקבל מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכן התייעצויות עם פרקליט המדינה שי ניצן

 

הילד בנימין ביגלאייזן מאור גמליאל נתנאל סנדרוסי תאונת פגע וברח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד