י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לכבוד שבת: מתכון לשושני שמרים עם שוקולד וקרוקאנט שקדים

לכבוד שבת קודש ודאי מתחשק לך לפנק את המשפחה שלך בעוגה עסיסית • את מוזמנת לנסות את המתכון הקליל והטעים של שושני השמרים • ושתהיה לנו שבת של שלום ועושר טעמים

לכבוד שבת: מתכון לשושני שמרים עם שוקולד וקרוקאנט שקדים

דרגת קושי: בינונית 
זמן התפחה: כשעה וחצי  
זמן אפיה: 25 ד'       

לבצק:

חצי קילו קמח

30 גר' שמרית

שליש כוס סוכר

150 גר' מרגרינה רכה

רבע כפית מלח

2 ביצים

שליש כוס מים פושרים

למלית:

100 גר' שקדים

2/3 כוס סוכר

100 גר' שוקולד מריר

75 גר' מרגרינה מומסת

לסירופ:

חצי כוס סוכר

מכינים את הבצק: בקערה מערבבים את השמרים והקמח. מוסיפים את שאר החומרים ומעבדים מספר דקות לבצק רך וגמיש. מכסים במגבת ומתפיחים כשעה וחצי. אפשר להעביר למקרר לתפיחה נוספת של שלוש שעות אך לא חובה.

בינתיים מכינים את המלית: ממיסים את הסוכר במחבת רחבה עד לקבלת קרמל. מוסיפים בזהירות את השקדים וממתינים עד שהקרמל ימס בשנית ויבעבע. יוצקים בזהירות רבה את התערובת על תבנית מרופדת בנייר אפיה ומורחים בעזרת כף את התערובת. מצננים.

טוחנים במעבד מזון את השוקולד לאבקה. חותכים לשברים גדולים את תערובת השקדים וטוחנים במעבד מזון לאבקה.

מרכיבים את המנה: מחלקים את הבצק לשניים, לוקחים חלק אחד ומרדדים למלבן בעובי חצי ס"מ ובגודל 40 על 20 ס"מ. מורחים בנדיבות מהמרגרינה המומסת ומפזרים חצי מאבקת השקדים וחצי מאבקת השוקולד. מגלגלים לרוחב בעדינות וחותכים לשושנים בעובי 5-6 ס"מ. מניחים כל שושנה במנג'ט. מכינים כך את כל הכמות ומתפיחים 40 ד'.

אופים בחום של 180 מעלות למשך 20-25 ד', עד שהעוגות מזהיבות. בינתיים שמים את הסוכר עם חצי כוס מים ומביאים לרתיחה. מערבבים ומבשלים כדקה. מיד לאחר שהעוגות יוצאות מהתנור מורחים על כל עוגה מהסירופ הרותח.

מתכונים עוגת שמרים בלו בנד

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד