י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שמישהו בישראל יתעורר"

לאחר 62 דיונים: טרם הוכרע האם מלכה לייפר כשירה להסגרה

הסחבת נמשכת: אחרי אין ספור דיונים בעניינה, פאנל מומחים היה אמור להכריע היום בנוגע לכשירותה בכדי להגיע להחלטה בסוגיית הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה, אך פאנל המומחים דרש הארכה של חודש ימים. הנפגעות זועמות: "הגיע הזמן שמישהו בישראל יתעורר ויביא לנו את הצדק"

לאחר 62 דיונים: טרם הוכרע האם מלכה לייפר כשירה להסגרה
לייפר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למעלה מ-5 שנים מתנהל הליך ההסגרה של מלכה לייפר לאוסטרליה, במסגרתו נערכו כבר 62 דיונים - אך הנושא טרם הוכרע. בדיון שנערך היום אמור היה פאנל מומחים להציג חוות דעת פסיכיאטרית נוספת, אולם ראש הפאנל ביקש הארכה לחודש ימים.

בדיון שנערך היום (שלישי) בפני השופטת חנה מרים לומפ בבית משפט המחוזי בירושלים, הייתה אמורה להתקבל חוות דעת פסיכיאטרית סופית מטעם פסיכיאטר מחוז צפון, פסיכיאטר מחוז חיפה וסגניתו - שתקבע האם מלכה לייפר כשירה נפשית לעמוד לדין או לא.

"למה שקרה כאן היום אין שום היגיון" הגיבו המתלוננות אלי סאפר, ניקול מאיר ודסי ארליך. "לא יכול להיות שבזמן שאנחנו במתח ובחרדות, רשויות המדינה מתרשלות פעם אחר פעם, וההסגרה נדחית. הגיע הזמן שמישהו בישראל יתעורר ויביא לנו את הצדק".

מארגון JCW המלווה את הנפגעות נמסר: "מצער ומעציב לראות איך כל פעם מחדש הסגרתה של מלכה לייפר נדחית שוב ושוב. הנפגעות משוועות לצדק ולאחר חוות דעת רבות שניתנו, אין שום חוות דעת שתוכל לשנות את התמונה. בכל יום שההסגרה נדחית זה עוול שלא יכופר".

חולת נפש או מתחזה? בשנת 2016 קבעו מומחים כי מלכה לייפר אינה כשירה לעמוד לדין ובשל כך נפסק הליך הסגרתה לאוסטרליה, שם היא צפויה לעמוד לדין בחשד כי פגעה בתלמידותיה הקטינות בבית ספר החרדי "עדת ישראל" באוסטרליה וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות פניה של האינטרפול, במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי מלכה לייפר מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש על מנת להתחמק מהליך ההסגרה. היחידה המרכזית במחוז ש"י פתחה בחקירה וזו נעצרה בחודש שבט תשע"ח.

השופט רם וינוגרד מבית המשפט המחוזי בירושלים, החליט לשחררה ממעצר תחת השגחתו הרוחנית של הגרי"ד גרוסמן ממגדל העמק. הפרקליטות הגישה ערר לבית המשפט העליון, שם נקבע כי לייפר היא מתחזה לחולת נפש, והודגש כי מדובר באישה שהפרה באופן שיטתי את האמון שניתן בה, ולכן אין מנוס ממעצרה. מאז, המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה חידשה את הליך ההסגרה לאוסטרליה ומאז היא נמצאת במעצר מלא.

בשלהי חודש אלול תשע"ט, השופטת חנה מרים לומפ קבעה, כי "העותר לא הרים, בשלב זה, את הנטל להיעתר לבקשתו לחידוש הליכים בטענה שהמשיבה התחזתה" והחליטה לשחררה למעצר בית, אולם הפרקליטות הגישה ערר לבית משפט העליון, שם נקבע כי היא תישאר במעצר מלא עד להחלטה אחרת.

שופטת בית משפט העליון ענת ברון, התייחסה בדיון להחלטת בית המשפט המחוזי למנות פאנל מומחים, שיכריע אם מדובר במתחזה או שהיא לוקה בנפשה. "עצם ההחלטה למנות פאנל מומחים שייתן דעתו לעניין מצבה הנפשי של המשיבה מדברת בעד עצמה" אמרה. אולם כאמור חוות הדעת שאמורה היתה להיות מוכנה היום - טרם מוכנה ובית המשפט דחה את תאריך הגשתו לעוד חודש.

מלכה לייפר מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד