ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המקובל שלח מסר ללבני: המלחמה בישיבות תפיל אותך

המקובל רבי יעקב עדס שלח לציפי לבני כבר לפני מספר חודשים מסר ברור: "אם תמשיכי לפגוע בעולם התורה - תיפלי" • סיפור מרתק על חשבונות שמים • בלעדי

לבני מתפטרת מהכנסת. צילום: פלאש 90
לבני מתפטרת מהכנסת. צילום: פלאש 90

הסיפור הבא נראה לקוח ממחוזות דמיוניים, אלא שהוא אמיתי לחלוטין. אקדים ואומר כי איני נמנית על אלה האוהבים לעשות 'חשבונות שמים'. בנוסף, כמי שמכירה את ציפי לבני, אני יודעת היטב כי היא אינה נגד הציבור החרדי, גם לא נגד לומדי התורה. השקפת עולמה אינה שונה בהרבה מהשקפת עולמו של ליכודניק מצוי. ציבור המתנחלים עוד מבין אותנו, מזדהה ומוכן אפילו לעזור. אבל שאר ציבור חובשי הכיפה מתקשה להבין.

ובכל זאת, כנראה בעצת יועציה, לבני אמרה חזור ואמור את מה שפוליטיקאים אחרים מבליעים בין השורות. היא נתנה הבלטה למה שאחרים אומרים בטיוח. גם כי היא כזו, ישירה, גלויה ולא מסתירה, וגם כי יועציה חשבו שככה היא תגדל.

את הסיפור הבא מספר העיתונאי שאול שיף, בעבר עיתונאי ב'הצופה', וכיום מו"ל ועורך העיתון הוירטואלי ' בסוד שיח':

לפני מספר חודשים, כאשר ציפי החלה "להכות בבני הישיבות בכל מיני התבטאויות ובאופן ממוקד", התקשר אליו המקובל הרב יעקב עדס, וביקש ממנו להתקשר בשמו ליו"ר האופזיציה ציפי לבני ולהזהיר אותה שתפסיק לתקוף את בני הישיבות, ובאם לא, זה יביא למפלתה.

"תאמר לה שהסיבה שהיא עלתה בפוליטיקה, זה בגלל שאביה, איתן לבני ,בהיותו בעל השפעה, עשה טובה לאחד מראשי הישיבות ונענה לבקשתו בעניין חשוב", ביקש הרב עדס.

שיף שאל את הרב עדס מה היה -והוא השיב כי העניין היה קשור למעשרות בשוק הסיטונאי, ושבזכותו של ח"כ איתן לבני, העניין סודר. "אבל אם היא תמשיך בכך, לפגוע בעולם הישיבות - היא תיפול".

"טילפנתי לאחיה שאני מכיר אותו וביקשתי ממנו את הטלפון שלה", מספר שיף. "הוא נתן לי מיד. טילפנתי אליה ואמרתי לה: 'אני מדבר אליך בשמו של המקובל הצדיק הרב יעקב עדס. הוא ביקש ממני לומר לך שתחדלי לפגוע בעולם הישיבות, משום שזה רק יזיק לך'. ואמרתי לה את העניין עם אביה, מה שהוא סיפר לי.

"היא אמרה לי שאין לה שום דבר נגד החרדים, אבל התעקשה כי עליהם לשאת בנטל, כמו כולם, וכי זה יהיה רק לטובתם. היא פירטה לי את השקפת עולמה. זה היה ארוך מדי, וביקשתי שתכתוב לי את הדברים במייל, ונתתי לה את המייל שלי, כדי שאוכל להקריא את הדברים להרב עדס.

"היא לא כתבה לי ובכל מקרה המשיכה בשלה - והסוף ידוע...."

לדברי הרב, העובדה לפיה לבני נסקה אל על בפוליטיקה נעוצה בזכות אבות שהייתה לה: אביה, ח"כ איתן לבני, בהיותו בעל השפעה, עשה פעם טובה גדולה לאחד מראשי הישיבות ונענה לבקשתו בנושא כלשהו (קשור למעשרות בשוק הסיטונאי, לא ניכנס לפרטים. ש.ר.).

אז, כאמור, חשבונות שמים לא ניתנו לנו לעשותם, אבל הבאנו כאן דבר בשם אומרו, את דברי הרב ואת דברי השליח.
הרב יעקב עדס ציפי לבני קדימה איתן לבני יועצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד