י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקרב על התפקיד בשכר

ההסכם הופר? בכירים בעירייה משיבים לדגל: "בוחרים ללבות אש"

סוער בבית שמש: כניסתה של סיעת ש"ס לקואליציה של עליזה בלוך, פתחה מאבק יצרי במיוחד על איוש התפקיד בשכר. ב'דגל התורה' טוענים כי על פי ההסכם שיש להם עם בלוך, הובטח להם כי אם יתפנה סגן בשכר הוא שלהם, מנגד, בעירייה מכחישים וטוענים כי בדגל "מלבים אש"

ההסכם הופר? בכירים בעירייה משיבים לדגל: "בוחרים ללבות אש"
עיריית בית שמש צילום: באדיבות המצלם

אחרי שכניסתה של סיעת ש"ס לקואליציה של עליזה בלוך בבית שמש גרמה לסערה ולתזוזת בקואליציה העירונית וגררה מתקפה של סיעת 'דגל התורה' כנגד ראש העיר עליזה בלוך - בכירים בעירייה משיבים אש לסיעת דגל התורה.

בסיעה הליטאית טענו היום כי הזעם על בלוך הוא בעקבות אי קיום ההסכם, ובראשם התחייבות שניתנה להם כי ב'דגל התורה' יקבלו את אחד מהתפקידים הבולטים בעיר, סגן ראש העיר בשכר או את המועצה הדתית וכעת עם כניסת ש"ס למועצה הדתית תקפיד הסכם ישאר בידי הבית היהודי ההסכם הופר לטענתם.

הטענה מתבססת על ההסכם שנחתם עם 'דגל התורה' לאחר החתימה עם 'הבית היהודי' בו נכתב בסעיף 16, כי "במקרה של פרישת סגן מאחת הסיעות, תהיה זכות ראשונים לסיעת דגל התורה לקבלת מינוי הסגן הפורש". ב'דגל התורה' טוענים, שסוכם בעל פה עם בלוך כי לאחר שיבואר נושא המועצה הדתית, 'הבית היהודי' תקבל את המועצה והסגן בשכר יעבור לידי 'דגל התורה'.

מנגד, בכירים בעיריית בית שמש טוענים היום, כי ההתחייבות לתפקיד הסגן לא קשורה למועצה הדתית או לסגן שנמצא בידי 'הבית היהודי' וכנראה יישאר בידם והסיכום היה כללי כפי שנכתב בהסכם במפורש בו התחייבה בלוך להעביר את תפקיד הסגן בשכר הראשון שיתפנה מאחד מסיעות הקואליציה וכי לא הייתה התחייבות מול דגל בנושא המועצה הדתית.

הבכירים בעירייה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', תקפו היום את 'דגל התורה' בעקבות הודעתם הזועמת על כך שבלוך הפרה ההסכם ביניהם.

גורמים בעיריית בית שמש אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "אנחנו מופתעים מתגובת 'דגל התורה' על כניסת ש"ס לקואליציה, במקום לשמוח שהקואליציה תמנה רוב נציגים חרדיים הם בוחרים להעליב?"

"חשבנו ש'דגל התורה'" אומרים גורמים בעירייה, "שמדברת כל הזמן על צרכי הציבור החרדי יקבלו בזרועות פתוחות את עמיתיהם החרדים". עוד הוסיפו אותם גורמים, כי "צר לנו שבתקופה בה הציבור החרדי מוחרם ע"י גורמים פוליטיים בארצי, בוחרים נציגי מפלגות חרדיות ללבות אש ומריבה בתוך המחנה - אנחנו בטוחים שהם יתעשתו בקרוב".

עוד הוסיפו אותם בכירים בעירייה ותהו: "האם 'דגל התורה' מעדיפה ש'הבית היהודי' יעזבו את תפקיד סגנות ראש העיר ישלטו בנושאי הדת במועצה הדתית והעיקר שלדגל התורה יהיה שכר לנציג שלהם?"

כך או כך, הערב בשעה 18:00 יגיעו נציגי 'דגל התורה' בבית שמש לדיון שהוגדר "כדיון חירום" עם חברי הכנסת של 'דגל התורה' שיתקיים במשרד דגל בבני ברק, וניתן להעריך מניסיון העבר בסוגיית מיכי אלפר בחיפה, כי גפני יצא לקרב על תפקיד הסגן בשכר לטובת נציגיו בבית שמש.

עליזה בלוך דגל התורה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד