י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ילד נפגע בעינו

שנת מאסר לצעיר ירושלמי שמכר נפצים לילדים

ירושלמי בן 26 מכר נפצים לילדים ואחד מהם פגע בעינו של נער בן 15 שנפצע ועבר ניתוח. בית המשפט הטיל עליו עונש מאסר של שנה • "מעשיו של הנאשם העמידו את הקטינים בסיכון ממשי ומוחשי"

שנת מאסר לצעיר ירושלמי שמכר נפצים לילדים
נפצים האסורים לשימוש שנתפסו אצל סוחר בבני ברק צילום: דוברות עיריית בני ברק

בית משפט השלום בירושלים גזר על יותם עמר, 12 חודשי מאסר בפועל, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 30,000 ש"ח. הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות, לאחר שמכר לקטינים נפצים וזיקוקים מסוגים שונים ביישוב גבע בנימין (אדם).

על פי כתב האישום, אחד מהנפצים שמכר יותם בשנת 2014, זיקוק דינור בשם "קקטוס", לילד בן 14, עף לעבר פניו של נער בן 15, פגע בעוצמה בעינו והותיר רסיסים בפניו. כתוצאה מכך, אושפז בבית החולים ועבר ניתוח להסרת גלגל העין והכנסת שתל תוך עיני.

הנאשם יותר עומר, רווק בן 26 המתגורר בבית הוריו בירושלים, מרצה כיום עונש מאסר של 16 חודשים על עבירות אלימות וסמים. בתסקיר שירות המבחן אמר שהוא רואה במכירת נפצים מקור הכנסה לגיטימי. בהמשך הביע חרטה על מעשיו.

בגזר הדין קבע השופט איתן כהן כי "מעשיו של הנאשם העמידו את הקטינים בסיכון ממשי ומוחשי, סיכון אשר לדאבון הלב התממש באופן קשה ואכזרי במקרה שלפנינו עת איבד המתלונן את עינו".

עוד נכתב בגזר הדין כי "הנאשם צריך היה להבין שבהבדל ממבוגר, קטין אינו מגובש די הצורך ואינו בעל ניסיון חיים מספיק, ועל כן הוא אינו מסוגל לשקול את המעשה, להבין את השלכותיו ולהעריך את הסכנה הטמונה בו. משכך הם פני הדברים, הרי שמכירת נפץ מסוכן לקטינים, העמידה אותם בסיכון מוגבר להיפגע, סיכון אשר התממש במקרה שלפנינו".

לפני שחרץ את דינו, השופט איתן כהן אמר "בטרם אחתום את גזר הדין, מצאתי להפנות לדברי שלמה המלך בספר משלי שאמר: "אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד וּמַקְשֶׁה לִבּוֹ יִפּוֹל בְּרָעָה". רש"י מפרש את המילה "מפחד" כך: "דואג לראות את הנולד שלא תארע תקלה בכך אם יעשה זאת". כלומר, שוקל את תוצאות מעשיו והשלכותיהם מראש. ואידך זיל גמור".

עו"ד אור גבאי, מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי יש לראות בחומרה מכירת נפצים וזיקוקים לקטינים. הנאשם מכר נפצים לקטינים בהזדמנויות שונות, עד אשר באחד המקרים התממשה הסכנה הגלומה בכך כאשר נער צעיר איבד את עינו וייאלץ לשאת את התוצאה הקשה".

נפצים מסוכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד