י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערה בבריטניה

האם המרא דאתרא תומך במנהיג האנטישמי?

ככל שמועד הבחירות בבריטניה קרב, כך עולה רף הסערה במדינה ובפרט בקהילה היהודית שחוששת ממועמד השמאל ג'רמי קורבין. היום מתפרסם מכתב תמיכה בקורבין בחתימתו של הרב פדווא שליט"א - המרא דאתרא של לונדון, מאוחר יותר, המכתב הוכחש

האם המרא דאתרא תומך במנהיג האנטישמי?
המכתב על לוח המודעות צילום: באדיבות המצלם

על רקע המאמר שפרסם רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס בעיתון ה'טיימס' הבריטי ובו תקף בחריפות את מנהיג מפלגת 'הלייבור' ג'רמי קורבין כשציין כי "הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה" מחשש שייבחר לראשות הממשלה, מתפרסם מכתב בחתימתו של הרב פדווא שליט"א - המרא דאתרא של לונדון בו הוא מביע תמיכה במנהיג האנטישמי קורבין.

"נחרדנו לשמוע אשר ישנם כאלו שמפיצים שמועות והטילו אשמה על ראש מפלגת דלייבער מר דשזערעמי קארבין שהוא שונא יהודים וכדומה" נכתב.

"אשר ע"כ אנחנו מגלים דעתינו אשר אין לנו שום שייכות ח"ו מכל וכל בהפעולות הבלתי אחראיות הנ"ל" נאמר במכתב. "יהודים נאמנים לה' ולתורתו ודורשים בשלום המלכות אשר דרים בה ונוהגין כבוד במנהיגים, וח"ו לא יעלה לנו על הדעת להתגרות עם פאליטישע לידערס, כמו שהורו לנו חז"ל, וכמו שנצטווינו ע"י הנביא ירמי" (כט ז) "דרשו את שלום העיר אשר הגליתי אתכם שמה והתפללו בעדה אל ה' כי בשלומה יהיה לכם שלום"".

"ובזכות שנקבל עול הגלות ונתנהג בדרכי הכנעה כאן כאלפי שנות גלותינו בכל דור ודור" כך לשון המכתב, "נזכה להינצל מכל מיני עתקין בישין. ב' פרשת וישלח י"א לחדש כסלו שנת תש"פ לפ"ק פה לונדון יצ"ו".

לעומת הרב פדווא, הארכיבישוף הראשי של בריטניה כמו גם מנהיגי הקהילה המוסלמית וההינדית תמכו ברב מירוויס והסכימו לדבריו כי קורבין יהיה אסון אם ייבחר.

יצויין כי ליו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין, מיוחסות עשרות התבטאויות אנטישמיות כלפי הקהילה היהודית בריטניה וכלפי מדינת ישראל, כשהוא מצדד בארגוני טרור הפועלי כנגדה.

כמו כן תועד קורבין משתטח על קבריהם של טרוריסטים פלסטינים שרצחו עשרות יהודים ברחבי העולם וגם הניח זר פרחים על קבריהם כאות כבוד והערכה.

הבחירות לראשות הממשלה בבריטניה יתקיימו ב-12 בדצמבר והקהילה היהודית ברובה, למעט הקיצונים שבה עוקבים בחרדה לקראת התוצאות, בתקווה רבה שראש הממשלה הנבחר לא יהיה קורבין.

בינתיים, איחוד הקהילות האורתודוכסיות (UOHC) תקף את מפיצי המכתב וטען כי החתימה של הרב פדווא היא "הונאה".

המכתב, פורסם בבלוג השמאלני קיצוני Skwawkbox, שתקף באגרסיביות את המבקרים החרדים של קורבין.

גרמי קורבין לונדון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד