י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קרב מאסף

ניצן הורביץ: תח"צ בשבת היא רק ההתחלה

ד"ר איתמר מירון ועו"ד יצחק מירון, פנו לראש עיריית קריית אונו, מר ישראל גל, בהתראה אחרונה לפני נקיטת הליכים משפטיים בעניין הפעלה לא חוקית של תחבורה ציבורית בשבת. ח"כ ניצן הורוביץ: "התחבורה הציבורית בשבת היא רק ההתחלה"

ניצן הורביץ: תח"צ בשבת היא רק ההתחלה
אוטובוסים של חברת דן צילום: קובי עוזיאלי

במכתב שנשלח לראש עיריית קריית אונו נכתב, כי מאז חודש נובמבר 2019, פועלת עיריית קרית אונו בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו ועיריות נוספות, להפעלת קו 710 לתל אביב במהלך השבת. "הפעלת הקווים שאושרה על ידי העירייה פסולה ואסורה. עצם קיומה גורם נזק הן במישור הציבורי-נורמטיבי והן במישור הנזיקי-כלכלי. בגדרי הנזק הכלכלי יש לציין במיוחד את הפגיעה בנהגי מוניות, הפגיעה בבעלי מוגבלויות והפגיעה בשוויון של תושבים דתיים ומסורתיים" כתבו.

לדעתם, הפעלת מערכי התחבורה הציבורית על ידי העירייה בשבת, איננה חוקית ומתבצעת בחוסר סמכות. "הפעלת השירות הינה אסורה, פוגענית וטומנת בחובה סטייה מובהקת ופגיעה אנושה במכלול הוראות החוק ובהסדרת הפעילות הנתונה באחריות הממשלה. בין היתר ניתן למנות בתמצית את הפגיעות הבאות במספר רב של היבטים ורבדים".

הפעלה אסורה של תחבורה ציבורית בניגוד לפקודת התעבורה; עצירה פסולה בתחנות האוטובוס; פגיעה בנגישות נוסעים בעלי מוגבלויות; הפעלת איגוד ערים בניגוד להוראות החוק ועוד.

"אף לו היינו מניחים כי לעירייה עומדת סמכות להורות על השירות גם במישור המנהלי והפעלת הסמכות, הפעלת התחבורה לוקה בחוסר סבירות קיצונית" כתבו לראש העיר. "למרבה הצער, הליך הבדיקה והגיבוש של מערכי ההסעים היה חפוז ורשלני וכשל מלבחון באופן מניח את הדעת מהי קשת ההשלכות וכיצד יש למצות את האינטרס של כלל התושבים".

בסוף המכתב דרשו ד"ר איתמר מירון ועו"ד יצחק מירון, להודיע על הפסקה מיידית של הפעלת מערך התחבורה הציבורית בשבת, לחילופין השהיית השירות וצמצומו, וככל שהעירייה תעמוד על המשך הפעלת השירות, תידרש העירייה בשלב הראשוני לפצות ו/או לשפות את התושבים, הנהגים והגופים הנפגעים כתוצאה מהפעלת השירות.

"הנכם נדרשים לפעול לאלתר בהתאם לכשלים המפורטים ולצעדים שהתבקשו לעיל – בטרם נפעל בכלל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו. יובהר כי מכתב זה הינו פנייה מקדימה בלבד, הבאה בטרם ינקטו מרשיי בצעדים משפטיים מקיפים ונרחבים יותר, ואין בדברים אלו כל ויתור על זכויות ו/או טענות ו/או תביעות נוספות שאינן מופיעות בפנייה זו".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ, הגיב על כך ואמר כי "מהפכת התחבורה הציבורית בשבת, לא רק שלא תפסק, היא תגדל ותתרחב לכל יישובי הארץ המעוניינים בכך. מכתבי ההפחדה המגוחכים לא ירתיעו את ראשי הרשויות ונציגי 'מרצ' במועצות השונות מלהיאבק עבור הזכות הבסיסית לתנועה חופשית בשבת".

לדבריו, "כמה אירוני שעל פי מכתב ההתרעה, הפעלת הקווים בשבת 'פוגעת בשוויון ומהווה אתנן פוליטי פסול לציבור החילוני'. האם התובעים האנונימיים באמת מעוניינים להיכנס לנושא ולבחון כמה משלם הציבור החילוני על שירותים שניתנים באופן בלעדי לציבור הדתי והחרדי?!".

עוד הוסיף, "האוטובוס כבר יצא מהתחנה. נמשיך את המאבק הארוך בכפיה הדתית. התחבורה הציבורית בשבת היא רק ההתחלה".

תחבורה ציבורית בשבת סטטוס קוו ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד