י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החברה הישראלית מגלה

איראן בונה מנהרה תת-קרקעית לאחסון טילים וכלי נשק

דו"ח מודיעין חדש של חברת הלוויינים הישראלית אימג'סאט, מגלה כי האיראנים בנו תשתית הברחת טילים משמעותית בגבול סוריה • בצילומים ניתן להבחין בשמונה אזורי בנייה או שחזור בבסיס, שנהרס באופן חלקי במהלך תקיפות אוויריות ספטמבר

איראן בונה מנהרה תת-קרקעית לאחסון טילים וכלי נשק
מנהרה תת-קרקעית לאחסון טילים וכלי נשק צילום: ImageSat International - ISI

חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג' סאט אינטרנשיונל חושפת, כי איראן בונה מנהרה תת-קרקעית לאחסון טילים וכלי נשק רחב היקף בבסיס "אימאם עלי" שבאזור אל בוכמאל בגבול סוריה-עיראק.

דו"ח מודיעין חדש של חברת הלוויינים הישראלית אימג'סאט, מגלה כי האיראנים בנו תשתית הברחת טילים משמעותית בגבול סוריה. בתמונות לווין שפירסמו הערב (שלישי) חברת ImageSat International - ISI מבסיס הצבאי אימאם עלי בגבול עיראק-סוריה, נראה כי איראן בונה מנהרה תת קרקעית לאחסון טילים שאורכה כ-123 מטרים, ועל פי ההערכות רוחבה הוא בין 5-4 מטרים.

מדובר בבסיס הצבאי אימאם עלי בגבול עיראק-סוריה, בסמוך למעבר הגבול האיראני באל-בוכמאל. לפני כחודש חשפה החברה באתר ImageSat International - ISI תמונות לוויין החושפות כי איראן בונה מחדש את הבסיס הצבאי "אימאם עלי" שנהרס בעבר במספר הפצצות, בעיר בוכמאל בגבול סוריה-עיראק.

הכניסה למנהרה מבסיס אימאם-עלי. צילום: ImageSat International - ISI

הבסיס, עם קירות מבוצרים מסביב, נבנה לאחסון תחמושת ולהחזקת כוחות של המיליציות הנאמנות לאיראן על הציר שבין טהרן ודרום סוריה. על פי הדו"ח מיום ראשון השבוע, הבסיס נמצא "בשלבי בנייה מתקדמים לקראת מבצוע", זאת כאשר הבסיס נהרס חלקית בתקיפות אוויריות בתחילת ספטמבר.

בצילומים ניתן להבחין בשמונה אזורי בנייה או שחזור בבסיס, שנהרס באופן חלקי במהלך תקיפות אוויריות ספטמבר. בכל אחד מאזורי הבנייה ישנם מתחמים גדולים שבהם האנגרים תחתם ניתן להסתיר משאיות וכמויות גדולות של ציוד, בנוסף ניתן להבחין בצילומים בחמישה מבנים שונים המוקפים בסוללות עפר - מה מסתירים שם? להערכת מומחים ניתן לאחסן בהם טילים מדויקים.

חפירת המנהרה. צילום: ImageSat International - ISI

על פי הדו"ח שפרסמה הערב חברת המודיעין הישראלית אימאג' סאט, האיראנים בנו תשתית הברחת טילים תת קרקעית משמעותית, שלהערכת החברה ניתן להבריח דרכה משאיות וכן מחסה לרכבים גדולים. בנוסף, כך מעריכים בחברה, ניתן גם לאחסון במנהרה מערכות או אלמנטים רגישים.

מנהרה תת קרקעית בסיס אימאם עלי גבול סוריה עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד