י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היסטוריה פוליטית תקדימית

שעון החול הפוליטי אוזל: יום דרמטי במערכת הפוליטית

כמה שזה נשמע הזוי, הלילה בחצות זה יהפוך למציאותי - מדינת ישראל תיכנס למערכת בחירות שלישית, בתקווה שנצא ממנה הפעם עם הכרעה ברורה. לאורך היום יחוקק חוק פיזור הכנסת ותאריך הבחירות המוסכם | לצד ספינים וקרב האשמות בין מפלגות הבית

שעון החול הפוליטי אוזל: יום דרמטי במערכת הפוליטית
שלט שנישא בהפגנה נגד הבחירות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כ-12 שעות בלבד נותרו עד לסיום הדד ליין הפוליטי בו הפוליטיקאים עדיין יכולים למנוע את ההידרדרות של מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית תוך פחות משנה - המגעים הוקפאו ונראה כי אין מנוס מבחירות שלישיות שאת תוצאותיהן אין לדעת.

כבר הבוקר (רביעי) בשעה 21:30 תתכנס הוועדה המסדרת במשכן הכנסת, בכדי לדון בחוק לפיזור הכנסת לקבוע בחוק את התאריך ו' באדר כיום הבחירות, כאשר בהמשך היום, יעלה החוק במליאה להצבעה בקריאה ראשונה.

לאחר מכן צפוי החוק לחזור שוב לוועדה המסדרת, כדי להכין את הנוסח לקראת הצבעה סופית בקריאה שנייה ושלישית, כאשר ההצבעה הפיזית באופן סופי תיעשה רק לקראת חצות, כדי להראות לציבור שמוצו כל המאמצים והניסיונות להציג ממשלה כלשהי.

ביומיים האחרונים לא התקיימו שיחות פוליטיות או פגישות מו"מ כלל וכלל, לא בין הליכוד לכחול לבן ולא בין הליכוד לישראל ביתנו, שהם שתי האופציות למנוע את הבחירות המיותרות.

ההערכה היא שהתרדמת והשיחות הקפואות לא ישתנו במהלך היממה הקרובה, כאשר כל העת יהיו בעיקר ספינים, כפי שהיו גם שעות לפני פיזור הכנסת ה-21 ובשיאם השיחות עם יו"ר 'העבודה' לשעבר אבי גבאי, שכבר הביע חרטה בפומבי שלא נכנס לממשלת נתניהו בכדי להציל את המדינה מבחירות נוספות.

בשיא היום, בשעה 13:00 יכנס יושב ראש סיעת 'ישראל ביתנו' חה"כ אביגדור ליברמן ישיבת סיעה, בו הוא ינסה להסיר את האשמה מעצמו, לבחירות הנוספות, כשלאורך היום עוד נשמע קרב האשמות אחרון בין מפלגות הבית ברשתות החברתיות, בכלי התקשורת וגם מעל דוכן מליאת הכנסת.

בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23 פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד