ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

יצרנית הבלקברי נכנעה: הציגה טלפון בעל מסך מגע בלבד

תורסטן היינס, המנכ"ל החדש של RIM, הציג אתמול את אב הטיפוס למכשיר בלקברי 10, ללא מקלדת ו"בעל ממשק קל ומהיר"

בלקברי
בלקברי

כשחברת ריסרץ' אין מושן (RIM) חשפה אתמול אב טיפוס של טלפון הבלקברי 10 החדש שלה, חסר בו דבר אחד חשוב שאפיין עד כה את מכשירי החברה – מקלדת.

בכנס בלקברי וורלד אקספו באורלנדו שבפלורידה הציג המנכ"ל החדש של החברה, תורסטן היינס, את המכשיר החדש, בעל ממשק מגע שדומה יותר לאייפון או לסמארטפונים של אנדרואיד מאשר לבלקברי הקלאסי והמוכר. בכך אותתה RIM, אשר מנסה לבלום ירידה חדה במכירותיה, כי היא נכנעה לטרנד ועוברת לעולם מסכי המגע. "רצינו ממשק משתמש קל ומהיר", אמר היינס, כשהדגים כיצד בפשטות ניתן להעלות מסמכים, אימיילים, לוח שנה ויומן כתובות במכשיר. "הכל כדי שהדברים יזרמו".

RIM, שתולה תקוות רבות בדגם החדש, התמודדה בשנים האחרונות עם התדרדרות מעמדה בשוק הסמארטפונים, לאחר שהמשתמשים ברחבי העולם אימצו את הטלפונים עם ממשק המגע של אפל וגוגל. עם זאת, עצם אימוץ מסך המגע מבטל את המאפיין היחיד שבידל את בלקברי משאר החברות. "אחדים יתלוננו על זה, אחרים יאמצו זאת", אמר נייג'ל יוז, סגן נשיא למכירות בחברת סטיל קלאוד, אשר מפתחת תוכנות אבטחה לבלקברי. "זוהי הכרה בכך שהעתיד הוא ללא מקלדת".

ברבעון שעבר נפלו מכירותיה של RIM הקנדית ב-25%, עם צניחה של יותר מ-50% בארה"ב. נתח השוק של החברה בשוק הסמארטפונים ירד ל-12% בלבד באותה תקופה, לעומת 51% לטלפונים מבוססי אנדרואיד ו-31% לאייפון של אפל.
בלקברי rim מסך מגע לוח מקשים דגם חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד