י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשטרה חוקרת

דיבר בעברית ברכבת והוכה עד אובדן הכרה

האנטישמיות בצרפת מחרידה. אזרח ישראלי שנמצא בצרפת לצורכי לימודים, הוכה בתחנת רכבת בפריז עד כדי אובדן הכרה, לאחר שזוהה כיהודי כששיגר הודעת וואטסאפ בעברית | חבר הפרלמנט מאיר חביב סיפר, "דיברתי עם הצעיר מספר פעמים היום. הוא בטראומה, וגם משפחתו"

דיבר בעברית ברכבת והוכה עד אובדן הכרה
ב. יוגב בן ה-30 שהוכה בצרפת צילום: באדיבות המצלם

סטודנט ישראלי הוכה ברכבת המטרו של פריז, לאחר ששוחח בפלאפון בשפה העברית, כך נמסר מארגון היהודי הצרפתי נגד אנטישמיות BNVCA.

הסטודנט שזוהה כ-ב. יוגב בן ה-30, נכנס בבוקר יום שני לרכבת המטרו בתחנה בפריז, וענה לשיחת פלאפון מאביו לפני שהותקף. שני גברים, המתוארים כגבוהים וממוצא אפריקני, החלו לצעוק עליו בעזרת נוסעים נוספים שאיימו עליו והצביעו עליו, כך פורסם בהצהרה של ארגון BNVCA.

אחד מאותם גברים תקף את הסטודנט הישראלי, והיכה אותו בראשו, בגופו, ובפניו. הסטודנט התעלף על רצפת קרון הרכבת, כך על פי הדיווח. הוא נלקח לבית חולים Lariboisière בפריז לאחר שצעיר אחר שנסע ברכבת הזעיק עזרה. התוקף ברח.

הארגון נגד אנטישמיות פרסם הצהרה, "המלצנו לסטודנט להגיש תלונה במשטרה, ההתקפה החדשה הזו מאשרת כי אנטי-ציונות היא אנטישמית באופייה".

בשבוע שעבר, הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי קיבל החלטה הקוראת לביטויים אנטי ציוניים, כאנטישמיים, כמו כן, בשבוע שעבר הודיעה ממשלת צרפת כי תקים משרד לפשעי שנאה בעקבות השחתת יותר ממאה מצבות בבית העלמין יהודי במדינה.

חבר הפרלמנט הצרפתי הדתי מאיר חביב, כתב בתגובה בדף הפייסבוק שלו כי שנאת ישראל בשגרה - סטודנט ישראלי הותקף באכזריות באמצע תחנת מטרו הומה אדם רק בגלל שדיבר בעברית.

הוא סיפר כי "בשעות האחרונות אני בקשר רציף עם הצעיר הישראלי שעבר התקפה אנטישמית, הנובעת בבירור משנאה לישראל. בזמן שהשאיר הודעה קולית בעברית לאביו ב-WhatsApp, הסטודנט, אשר נמצא בתכנית לימודית במרכז האקדמי HEC, הוכה באכזריות - עד כדי איבוד הכרה - על ידי שני אנשים ממוצא אפריקני באמצע תחנת רכבת מלאה מאנשים בשעה 06:55".

"הוא הועבר לטיפול בבית החולים כאשר הוא מדמם ובהלם. הוא קיבל כמה תפרים בפנים, נשבר לו האף ופניו חבולות".

הוא הזכיר כי לפני ימים ספורים, האסיפה הלאומית דנה בהחלטת מילארד (על הגדרת האנטיציונות כאנטישמיות), התקיפה הזו היום מהווה סימפטום לאנטישמיות החדשה "היומיומית", האולטרה-אלימה הזו שמשתוללת בשכונות על רקע האיסלאמיזם, שנאת ישראל ותיאוריות הקונספירציה. אותם הוקעתי ללא לאות במשך שנים.

איזו הוכחה טובה יותר, לצערינו כי אנטי-ציונות היא האנטישמיות החדשה!

אותה שנאה שהרגה בטולוז, בהיפר-כשר, את שרה חלימי, את מיריי קנול ועוד אין ספור התקפות אחרות, למרבה המזל פחות דרמטיות...

הוא סיפר לעוקביו בפייסבוק, "דיברתי עם הצעיר מספר פעמים היום. הוא בטראומה, וגם משפחתו. הוא אישר לי לפרסם כמה תמונות מטושטשות של פניו הפצועות והחבולות. כרגע, הוא מגיש תלונה בתחנת המשטרה של הרובע העשירי. הקורבן עוד זוכר מספר פרטים מזהים על תוקפיו".

בתוך כך, מאיר חביב גם פנה לשר הפנים בנוגע לפרשה החמורה הזו. שר הפנים הצרפתי שאל בשלום הצעיר, התעניין במצבו והבטיח כי יופעלו כל האמצעים כדי לתפוס ולשפוט את העבריינים".

מאיר חביב שפה עברית אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד