ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

"היהודים מתבקשים לרדת בתחנת בוכנוואלד"

נוסעי רכבת בבלגיה הוכו בהלם כאשר שמעו במערכת הכריזה: "ברוכים הבאים לרכבת לאושוויץ. היהודים מתבקשים לרדת בתחנה הבאה - תחנת בוכנוואלד"

פסי הרכבת לאושוויץ. צילום: ישראל ברדוגו
פסי הרכבת לאושוויץ. צילום: ישראל ברדוגו

אתמול בערב בשעה 16:51 יצאה רכבת של חברת SNCB מבריסל לעבר נאמור בבלגיה. מספר דקות לאחר תחילת הנסיעה הופעל רמקול ההכרזה לנוסעים ונשמעה הודעה בצרפתית: "ברוכים הבאים לרכבת לאושוויץ, כל היהודים מתבקשים לרדת בתחנה הבאה, תחנת בוכנוואלד".

אחת הנוסעות, נטלי ג. שהייתה על הרכבת, כתבה מיד את הסיפור דרך Blackberry ישירות בפייסבוק שלה. היא כתבה שהיא מתקשה להאמין למה ששמעה זה עתה. בינתיים נוסעים שהיו המומים מהאנטישמיות מחו. ולאחר כ-10 דקות הכריז פקח הרכבת כי הוא מתנצל על ההכרזה הקודמת.

חברת הרכבות SNCB אישרה את התקרית לתחנת הטלוויזיה RTBF, והבטיחה כי הנושא ייבדק. לדברי מפעיל הרכבת, שי ברכבת חדר ובו מערכת כריזה, הפקח שהיה על הרכבת ששמע את הכריזה ניגש מיד לחדר, אך החדר היה ריק. בחברה ציינו כי יגישו גם תלונה במשטרה, מכיוון שמלבד הנושא האנטישמי יש כאן גם שימוש בלתי מורשה במערכת הכריזה של הרכבת.

זאבי פרוליך, עיתונאי ואיש תקשורת חרדי בבלגיה, שחשף את המקרה באתר joodsactueel אמר ל'בחדרי חרדים', כי לאחרונה הולכים ומתרבים מקרי האנטישמיות בבלגיה, אך בינתיים מדובר רק באלימות מילולית. "המדינה לא עושה דבר בעניין, ואני מקווה שזה לא יגיע לידי אלימות פיזית".

אושוויץ אנטישמיות בלגיה רכבת בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד