י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"השפעתו לא סרה"

העיתון של ליצמן מגיב לביטול הרוטציה של לפיד

בביטאון אגודת ישראל, שופרו של סגן השר ליצמן, הבהירו כי העמדה כלפי כחול לבן ובני גנץ נותרה בעינה וכי השפעתו של לפיד על כחול לבן לא סרה

העיתון של ליצמן מגיב לביטול הרוטציה של לפיד
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שביום שני השבוע הפתיע יו"ר יש עתיד את המערכת הפוליטית והצהיר על כך שבאם יהיו בחירות נוספות אזי הוא מוותר על הסכם הרוטציה על תפקיד ראש הממשלה, בביטאון אגודת ישראל, שופרו של סגן השר ליצמן, ׳המודיע׳, הבהירו כי העמדה כלפי כחול לבן ובני גנץ נותרה בעינה.

במאמר מערכת של העיתון הבוקר (רביעי) נכתב כי "ההודעה שנאלץ חבר הכנסת לפיד להודיע" על ויתור הרוטציה, "היא הודעה חשובה. זה חשוב, שגם ממפלגתו ומן המקורבים אליו, מבינים שהוא מפריע", וכי הוא "נטל אלקטורלי שהציבור הרחב חושש מן העבודה שחסר ניסיון כמוהו יהיה לפתע ראש הממשלה".

"מבחינה ציבורית כללית", נכתב במאמר, "זה מבורך ביותר. שכן, ח״כ לפיד, הפך את עצמו לסמל אנטי דתי מובהק. וככל שהסמל הזה סופג יותר חבטות פוליטיות; ככל שהוא נראה פחות רצוי, עד שאיש אינו מעז לחלום על הסיוט שהוא יהיה ראש הממשלה - זה חשוב ומעניק שביב של תקווה להתפכחות מסוימת".

ב׳המודיע׳ ממהרים להסיר את החרם כלפי סיעת כחול לבן שהגיעה כתוצאה מהחיבור עם יש עתיד, כשהם כותבים כי, "צריכים גם לזכור, שהצעד אותו נאלץ לעשות לפיד מיוזמתו, אינו משנה את דרמטית מציאות חיינו. העבודה שהוא לא מועמד לראשות הממשלה, אינה עדות לכך שהשפעתו סרה ממפלגת כחול לבן".

עוד נכתב כי "הבעיה אינה איש כזה או אחר, כי אם המסר והמדיניות העולים ממנו, אשר לציבור שומרי תורה ומצוות, זו אינה סיבה לעלוז, אלא להיפך, להתעכב ולהתחזק, ולנסות למצות את כל האפשרויות כדי שנוכל להשפיע על הזירה הפוליטית לטובה, ולא שההשפעה בה תהיה חלילה רק של אלו העוינים דת ומסורת".

יאיר לפיד יעקב ליצמן המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד