י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כחול לבן יצאו מגדרם לטובת החרדים"

ליברמן כינס מסיבת עיתונאים וירה לכל הכיוונים

שעות לפני שהכנסת תתפזר ונצא למערכת בחירות נוספת, יו"ר ישראל ביתנו, שרבים מאזרחי ישראל רואים בו כאשם בבחירות המיותרות הללו, כינס מסיבת עיתונאים בכנסת וירה לכל הכיוונים, כשהוא תוקף במיוחד את 'כחול לבן', על כך שיצאה מגדרה לטובת החרדים • צפו בקטע מדבריו

ליברמן כינס מסיבת עיתונאים וירה לכל הכיוונים
יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן כינס בצהריים (רביעי) ישיבת סיעה, שעות לפני שהכנסת תצביע על פיזורה באופן רשמי.

"השאלה הראשונה למה אנחנו הולכים לבחירות", פתח ליברמן והאשים, "שתי המפלגות הגדולות שיש להם 65 מנדטים נושאות באחריות למערכת בחירות מיותרת".

"מעבר לקרב האגו שהתנהל מי ראשון ומי שני, גם במישור המהותי, לא ליכוד ולא כחול לבן, לא רצו ממשלת אחדות. שתי המפלגות העדיפו בחירות מוקדמות".

לדבריו, "בליכוד מה שמעניין זה לא ממשלה רחבה ולא צרה אלא 61 בלי ישראל ביתנו, על מנת לפתור בעיות אחרות שלא קשורות לענייני מדינה".

הוא האשים, "גם כחול לבן בגלל מתיחות פנימית לא רצו להקים ממשלת אחדות. הם החליטו לגרור את המדינה למערכת בחירות נוספת".

למרות שהציב תנאי לא לשבת עם חרדים ומשיחיים, יו"ר 'ישראל ביתנו' מבהיר, "לא פסלנו אף אחד, אבל אמרנו כי לא ניכנס בשביל כיסא. אלא בשביל להוביל שינויים בנושא הביטחון - פרשתי מתפקיד שר הביטחון. הפקירו את תושבי הדרום, ועשו ניסיון לקנות שקט בכסף קטארי. גם בנושא דת ומדינה דיברנו על תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים וגיור. לא קיבלנו שום תשובה מספקת".

"אנחנו נאמנים לערכים שלנו ולעקרונות, לא מרמים אף אחד, שמרנו על התנהלות ממלכתית", אמר ליברמן לעיתונים, "לא הסכמנו להחליף את יו"ר הכנסת ואת יו"ר הועדה המסדרת".

"לא הסכמנו לתמוך בחוק שמונע מח"כ שיש נגדו כתב אישום להרכיב ממשלה ולהיות מועמד לראשות הממשלה. לא הסכמנו לכל השינויים שניסו לעשות במחטף".

ומה כן, "תמכנו במתווה הנשיא למרות שהעניק יתרון לנתניהו. התנהלנו בצורה הכי אחראית. גם כחול לבן התנהלו בצורה מחפירה הם למעשה רימו את הבוחרים שלהם. ראיתי ח"כים של כחול לבן שיוצאים מגדרם לרצות את החרדים בוועדת הכספים ובוועדת הכנסת".

אביגדור ליברמן ישראל ביתנו מפלגת כחול לבן פיזור הכנסת בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד