י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעצר שודדי הציינג'

למרות שלא נעשו פעולות חקירה, החשוד לא ישתתף בחתונת אחיו

חרף הביקורת של השופט על צוות החקירה, שני החשודים בשוד בציינג' בבני ברק יישארו במעצר עד ליום ראשון. למרות שאחיו של אחד מהם מתחתן מחר, השופט לא התרשם מבקשת פרקליטו להשתחרר לשמחה המשפחתית

למרות שלא נעשו פעולות חקירה, החשוד לא ישתתף בחתונת אחיו
חתונה. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

יממה לאחר הפרסום הראשון ב'בחדרי חרדים' על התקדמות בחקירת ניסיון השוד בבני ברק, בו נעצר חייל נצח יהודה, בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצר שני החשודים בני 19 עד ליום ראשון הקרוב.

מדובר בניסיון שוד שבוצע לפני כחודשיים ברחוב מיכה בבני ברק, בעסק להמרת כספים - צ'יינג', בתוך בית פרטי. שני חשודים נכנסו לבית כשהם מחופשים לחרדים. "הם נכנסו לתוך הבית מתוך מחשבה שהצ'יינג'ר נמצא לבד, הם צעקו לעברו "שוד", אך בתוך החדר היה אדם נוסף, ושניהם נאבקו בשודדים תוך שהם צועקים "משטרה" והשודדים נמלטו בידיים ריקות", סיפר אז ל'בחדרי חרדים' עד ראייה.

לאחר חקירת משטרה, ביום שני השבוע, נעצרו שני חשודים בני 19 תושבי גבעת זאב וביתר עילית, תוך שנערך חיפוש בבתיהם. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי אחד החשודים שנעצר, הוא חייל בגדוד 97 - נצח יהודה, הרשום כבעל הרכב שתועד בזירה.

בדיון שנערך הבוקר בפני השופט איתן קורנהאוזר, אמרה עו"ד פולינה סורין שמייצגת את תושב גבעת זאב, כי באופן מפתיע, אף אחת מפעולות החקירה הדרושות שבעקבותיהן הוארך מעצרו - לא בוצעה. "הוא לקח את האחריות על החלק שלו, הוא לא שיתף פעולה לעניין אחרים וגם לא ישתף. אי אפשר להחזיק אותו במעצר מתוך ציפייה שהוא יקשור את האחרים", אמרה.

בדיון שנערך אתמול (שלישי), הופרדו שני החשודים לבקשת המשטרה, כדי שלא לשבש את החקירה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדיון שהתקיים היום, סיפרה עו"ד סורין כי לאחר הדיון הועברו השניים לבית המעצר אבו כביר, "וישנים באותו התא. גם השיבוש ביניהם לא רלוונטי" וקבלה על כך שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים נוספים ולא הגישה הצהרת תובע.

גם פרקליטו של החייל תושב ביתר עילית, העיר על כך שפעולות החקירה שניתנים לשיבוש, אותם ביקשו חוקרי המשטרה לקיים, שבעקבותיהן השופט רועי פרי האריך לראשונה את המעצר, כלל לא נעשו. "אנחנו מגיעים פעם נוספת לבית המשפט", זאת מבלי שהחייל נחקר. עו"ד משה זוהר חזר על דבריו כי אין למשטרה שום ראייה שקושרת את החשוד לניסיון השוד, מלבד כך שהרכב שלו היה בזירה.

"מדובר בבחור צעיר כבן 19 שאחיו מחר מתחתן", אמר עו"ד זוהר, "היחידה החוקרת פועלת על סמך מה שנוח לה, טוב לה או קל לה. נכון שאולי אני מנחש, אך חוץ מלקבל את הצו ולפעול לגבי מכשירי טלפון, או אמצעי תקשורת, הם לא עשו כלום ואין שום הצדקה היום להאריך את המעצר פעם נוספת לאותן הפעולות שלא עשו", וביקש לשחרר את מרשו כדי שיוכל להשתתף בחתונת אחיו הגדול.

השופט העביר ביקורת על צוות החקירה ואמר "לא מצאתי הסבר מניח את הדעת לאי ביצוע אחת מפעולות החקירה אליהן הפנה כבוד השופט פרי בהחלטתו, כאשר אף אם עמדה בידי היחידה החוקרת תקופה של יממה בלבד כפי שטען נציגה, הרי שניתן בהחלט היה לבצע לכל הפחות חלק מפעולות אלה או להצביע על ניסיון לבצען".

יחד עם זאת ציין, כי ישנן פעולות חקירה שהמשטרה התבקשה על ידי הפרקליטות לבצע, שעשויות לבסס את החשד נגדם, "בנסיבות כוללות אלה, ועל אף שנתתי דעתי לחתונת אחיו של החשוד 2, תוך שלקחתי כי היה על המבקשת לפעול ביתר שקידה מאז הארכת המעצר הקודמת, אני מורה על הארכת מעצרם של חשודים" עד ליום ראשון הקרוב.

שוד מזוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד