י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפי לחסימות ועומסים

בית הדין הצבאי דחה את הערר והפלג שבתוך הפלג יפגינו

לאחר שחזר ביום ראשון לכלא הצבאי מחופשה בת יומיים שהשיג לו עורך דינו, בית המשפט הצבאי דחה היום את הערר והאברך יהודה טומבק מ'הפלג', יישאר בכלא למשך החודש הקרוב | הפלג הקיצוני שבתוך 'הפלג הירושלמי' ייצא הערב למחאה סוערת

בית הדין הצבאי דחה את הערר והפלג שבתוך הפלג יפגינו
מחאה של הפלג הירושלמי צילום: יהודה חיים, פלאש 90

בית משפט הצבאי דחה את הערר שהוגש בשבוע שעבר על מעצרו של האברך יהודה טומבק, אך יחד עם זאת קצב את מעצרו עד תום ההליכים, בחודש בלבד, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בשבוע שעבר נעצר בנתב"ג האברך יהודה טומבק, בעת שהגיע לשדה התעופה בן גוריון על מנת לטוס לקברי צדיקים בפולין. לאחר יומיים בלבד של מעצר, עוד לפני קיום דיון מסודר בעניינו, הצליח פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר לשחררו לחופשה של יומיים בבית הוריו שבירושלים, וביום ראשון השבוע הוא התייצב בכלא הצבאי.

בעקבות מעצרו, נערכה הפגנה ברחוב בר אילן בירושלים בהוראת הגאון רבי צבי פרידמן מרבני 'הפלג הירושלמי', במהלכה נעצרו 11 חשודים בהפרת הסדר הציבורי. אולם רבנים אחרים לא הורו לצאת ולמחות, זאת בעקבות ההוראות הברורות של ה'ועדה להצלת עולם התורה' של 'הפלג הירושלמי', שאין לצאת מהארץ ללא בדיקה מוקדמת על ידי הוועדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לעומת ההוראה לצאת להפגין, הגאון רבי אשר דויטש מרבני 'הפלג', הורה לסקר את המעצר בעיתון 'הפלס', אך לא לצאת להפגנות בשל כך, כנהוג בכל העריקים שמסגירים את עצמם לרשויות. לאחר שבית הדין הצבאי הורה על הארכת מעצרו עד תום ההליכים תוך שהוא תוחם את התקופה לחודשיים, עו"ד מנחם שטאובר הגיש ערר.

בדיון שהתקיים היום (רביעי) נדחה הערר שהגיש עורך הדין מטעם 'הועדה להצלת עולם התורה', אולם בית הדין הצבאי שינה במעט את ההחלטה, וקצב את תקופת המעצר לחודש בלבד במקום לחודשיים, דבר לא משמעותי במיוחד, הואיל וייתכן וגזר הדין יינתן בתוך הזמן הזה. היות והוא נעצר כבר לפני כשבוע, עובדתית בעוד כ-3 שבועות יבוא המעצר לקיצו- בערב צום עשרה בטבת.

בעקבות דחיית הערר, הודיעו בקו של "הפלג שבתוך הפלג" על הפגנה שתתקיים הערב בשעה 19:00 במרכז הארץ, והיא ככל הנראה תתקיים בבני ברק.

הפלג הירושלמי הרב אשר דויטש הרב צבי פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד