י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הצלם המיתולוגי של ברוקלין • ר' יוסי מלמד ז"ל

לאחר שנכנס לקומה לפני כחודש, נפטר ר' יוסי מלמד, הצלם המפורסם של ברוקלין • בין צילומיו הנודעים: הרבי מלויבאוויטש זצוק"ל עם מנחם בגין וההתוועדות אחרי התקף הלב

ר' יוסי מלמד ז"ל. צילום: JEM
ר' יוסי מלמד ז"ל. צילום: JEM

ברוך דיין האמת: ר' יוסי מלמד ז"ל, הצלם המיתולוגי של השכונות החרדיות בברוקלין, השיב את נשמתו ליוצרה הלילה והוא בן 75. לפני כחודש, בה' בניסן, נפל ונכנס ל'קומה' ממנה לא קם.

ר' יוסי מלמד ז"ל, יליד העיר תל אביב, החל את עיסוקו בצילום בגיל 16. אחת העבודות הראשונות שעשה בארה"ב היה בעיתון Journal Algemeiner, שיצא לאור על ידי גרשון בער יעקובסון ז"ל.

הוא צילם את החצרות והאירועים בשכונות החרדיות של ברוקלין, ובעיקר התמקד במרכז העולמי של חב"ד-770. משנות ה-70 הוא צילם מעל 100,000 תמונות מהרבי מליובאוויטש זצ"ל, מהחסידים ובכל אירוע - קטן כגדול. השקיע רבות בצילומו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל, והיה ניתן לראותו באופן קבוע ב-770. לפעמים היה ר' יוסי הצלם היחיד שהורשה להיכנס.

בין צילומיו הידועים: ביקורם של חיילים ישראלים פצועים אצל הרבי זצ"ל, פגישה היסטורית של ראש הממשלה מנחם בגין עם הרבי בשנת תשל"ז, התוועדות שערך הרבי אחרי התקפת הלב, שידור חי בחנוכה ברחבי העולם ועוד עשרות אירועים.

הוא פירסם מתצלומיו בעיתונות הישראלית והיהודית בניו יורק.

חברת JEM, שרכשה את אוסף צילומיו לאחרונה, ביקשה מחסידי חב"ד להגיד תהילים לרפואתו לאחר הנפילה בביתו, ממנה לא קם.

הלוויתו תצא בשעה-9:30 (שעון ארה"ב) בבוקר מבית הלוויות שומרי החומות פורט המילטון ו43 סטריט בדרכה לארץ הקודש, לבית החיים בבית שמש שם הלוויתו תתקים מחר (ו') בשעה 14:00 בצהריים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יוסי מלמד צלם 770 מיתולגי תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד