כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יבנה: המשטרה תקפה מפגינים בברוטאליות • וידאו

ההפגנה נגד חילול הקברים ביבנה, זכתה ל'יחס מיוחד' מהמשטרה • לידי 'בחדרי חרדים' הגיע וידאו ובו מתועדים שוטרים מכים באכזריות את אחד המפגינים • בלעדי

ההפגנה
ההפגנה



מאות בני אדם, ובראשם רבנים ידועים, השתתפו במהלך שעות הצהריים (א) בהפגנה שהתקיימה ביבנה נגד הבנייה במתחם החפירות של 'רכבת ישראל', בטענה כי במקום ישנם קברים עתיקים, והעבודות במקום גורמות לחילולם.

חברי בד"ץ 'העדה החרדית', הגרא"מ אולמן והגרח"א פריינד, רבה הראשי של יבנה הגר"ד אבוחצירא, יו"ר 'אתרא קדישא' הגר"ד שמידל, הגאון ר' נפתלי ויינטרוב מראשי כולל חזון איש בבני ברק ועוד רבים אחרים השתתפו בהפגנה.

גם בנו של הגאב"ד, הרב שלמה זלמן וייס, השתתף בהפגנה. במהלך ההפגנה הקריא אחד הנואמים מכתב בשמו של הגאב"ד לפיו "יש להיאבק בחילול הקברים בכל העוז". מקורביו של הגרי"ט וייס טענו כי לבסוף לא יכול היה להשתתף בעקבות כך שלא חש בטוב, אך גורמים הקשורים במאבק תלו את ביטול הנסיעה במאבק המתנהל בין ארגון 'אתרא קדישא' לבין 'האגודה למניעת חילולי קברים'.

הגר"ד שמידל, ראש 'אתרא קדישא', מתח ביקורת חריפה נגד 'האגודה' במהלך דבריו בהפגנה.



לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו בלעדי בו נראים השוטרים שנכחו במקום, מכים באלימות אכזרית את אחד מהמפגינים.

ארגון 'ביושר', שתפקידו להגן על זכויות הציבור החרדי, מתכוון להעביר בימים הקרובים את הוידאו למח"ש בכדי שתפתח בחקירה נגד המעורבים בתקרית.

רפ"ק לאה זוהר, דוברת מרחב שפלה במשטרת ישרראל הגיבה לפניית 'בחדרי חרדים' ואמרה, כי במהלך הפגנה שהיתה היום ביבנה, חלק מהמפגינים התפרעו תקפו שוטרים תוך כדי קריאות "נאצים" לעברם.

חשוד אחד תקף קצין מג"ב והיה צורך בשימוש בכח סביר על מנת להשתלט עליו, החשוד נעצר והובל לתחנת המשטרה. בתום חקירתו נעצר ומחר יובא בפני שופט. חשוד נוסף שנעצר והובל לתחנה, שוחרר בתום חקירתו.

ההפגנה • וידאו ותמונות































יבנה הרב שמידל הרב וייס העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד