י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עדכונים שוטפים מהדרמה הפוליטית

המליאה דנה בפיזור הכנסת ה- 22 • מתעדכן

ערב גורלי במשכן הכנסת: מליאת הכנסת דנה בשעה זו בחוק לפיזור הכנסת. בשעות האחרונות קיים נתק מוחלט בין צוותי המו"מ של הסיעות הגדולות - 'כחול לבן' ו'הליכוד' • גם שיחות עם 'ישראל ביתנו' אינן קיימות 

המליאה דנה בפיזור הכנסת ה- 22 • מתעדכן
לפיד במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש90

אחרי ימים סוערים, ספקולציות, ספינים והשמצות - זה הגיע, הכנסת מתכוננת להצביע על פיזורה, לראשונה בהיסטוריה, בפעם השלישית בתוך שנה אחת. 

כאן תוכלו להתעדכן אונליין בהתרחשויות הדרמטיות מהמשכן: 

22:20 > הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה ראשונה, ברוב של 91 חברים.

22:00 > כחול לבן לליכוד: אם הח"כים שלכם לא יתייצבו בהרכב מלא להצבעה, אנחנו ניעדר, החוק לא יעבור והבחירות יהיו ב-10.3, הלא הוא חג הפורים.

21:06 > שלוש שעות להצבעה הסופית בכנסת - חברי הנהגת כחול לבן מכונסים כעל לדיון בלשכתו של היושב ראש בני גנץ.

20:59 > חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק הגיע למשכן הכנסת והחל להחתים חברי כנסת למען יולי אדלשטיין. גליק אמר: "הגעתי להציל את המדינה. אעבור ח"כ ח"כ".

20:00 > ראש הממשלה נתניהו: בשעות האחרונות כחול לבן עושים מבול של ספינים. הם רוצים להסתיר את העובדה שהם עשו הכל כדי להימנע מהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה.

19:39 > עוד מח"כ טסלר: לפני שכולם רצים לקמפיין, אולי הגיע הזמן לנהל את הבחירות בצורה עניינית ולהפסיק את השימוש בהסתה נגד הציבור החרדי, הרדיפה אחרי קולות לא מצדיקה שימוש בשנאת האחר כפי שראינו בבחירות האחרונות.

19:35 > חבר הכנסת אייכלר קורא לפסול את מועמדתו של ליברמן: חוק יסוד הכנסת קובע שמי שפועל בגזענות לא יכול להיבחר לכנסת. ליברמן פועל לליבוי שיטתי נגד החרדיים והערביים. לפי סעיף 7 ליברמן לא יכול להתמודד לכנסת. ליברמן גם עובר על הסעיף שאוסר לפעול נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

19:32 > חבר הכנסת טסלר משיב ללפיד: אל תייצר את השנאה ולא יהיה צורך להרחיק אותם מהמסכים.

19:30 > לפיד במליאה: "תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה. יש בחירות, והבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה, אלימות וגועל. אז תדאגו שהילדים שלכם לא יהיו ליד הטלוויזיה בשלושת החודשים הקרובים, שהם לא יראו מה אומרים להם נבחרי העם. מה שהיה פעם החגיגה הדמוקרטית הגדולה הופך להיות רגע הבושה של הבית הזה. לבחירות האלה יש רק שלוש סיבות - שוחד, מרמה והפרת אמונים.

19:15 > חבר הכנסת אורי מקלב וחבר הכנסת יאיר לפיד נצפו מסתודדים ממושכות במליאת הכנסת. מוקדם יותר נצפה חבר הכנסת מקלב בשיחה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. וחבר הכנסת משה גפני בשיחה עם חבר הכנסת גבי אשכנזי.

19:00 > מליאת הכנסת החלה כעת את הדיון בחוק לפיזור הכנסת לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה - לדיון נרשמו 60 חבר כנסת כדי לממש את זכות הדיבור. הדיון צפוי להיערך כשלוש שעות.

כנסת בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד