כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בית הדין פתח את התחרות במחירי הנסיעות למירון

במאבק שהתנהל בין 'נתיבות חסד' ל'דרכי נועם', ניצחה הראשונה תוך שבית הדין מקבל את עמדתה ומתיר לה להוריד מחירים • גורם בענף: ההחלטה - ניצחון לצרכנים

אוטובוסים. צילום אילוסטרציה
אוטובוסים. צילום אילוסטרציה

המלחמות בין חברות התחבורה המפעילות הסעות למירון בל"ג בעומר, כתובות בספר דברי הימים. אך השנה הגיעה אחת מהן לשערי בית הדין.

בבית הדין שבראשות הגר"נ קרליץ, הוכרעה היום המחלוקת בין חברת 'דרכי נועם' לבין חברת 'נתיבות חסד' - שתיים מהחברות היותר מוכרות בתחום ההסעות מירונה.

בראש ההרכב ישב הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, ולצידו הדיינים הגאון רבי שריאל רוזנברג והגאון רבי יעקב פרבשטיין.

'דרכי נועם' הציגו את טענותיהם, אשר מתבססות על תחשיב המוכיח כי במחירים המוזלים של 'נתיבות חסד' אי-אפשר לצאת ברווח, ואם 'נתיבות חסד' מקבלת או מסיבה כל שהיא מעניקה סבסוד, הרי היא גורמת בכך להפסד כספי ניכר לחברות המתחרות - שלא בצדק.

מנגד, 'נתיבות חסד' הציגה את תפיסתה הכלכלית, הגורסת כי ניתן לצאת ברווח נאה אף במחירים המוזלים שהיא גובה מהציבור, והחברות האחרות מעלים את המחיר לא במטרה לצאת ברווח נאה, אלא בכדי לצאת ברווח כפול ובעצם זוללות בכך את כספי ציבור הנוסעים.

בית הדין ישב על המדוכה, ולבסוף הכריע וצידד כטענתם של 'נתיבות חסד', ואישר להם להמשיך ולגבות את המחיר המוזל בעבור הנסיעה מירונה.

גורמים בענף אומרים, כי בשורה התחתונה המרוויח הוא ציבור הנוסעים, מכיוון שפסיקת בית הדין תגרום להורדת מחירים גם אצל המתחרים.

עם זאת נותרה התחרות בנושאים נוספים, בהם קירבת החניונים לציון וחלוקת שי ומתנות שונות שמציעות חלק מהחברות.
תחרות דרכי נועם נתיבות חסד הסעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד