י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בשל פעילותו הגזענית"

ח"כ אייכלר קורא לפסול מועמדתו של ליברמן

במהלך נאומו הערב במליאת הכנסת, תקף חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר את התנהלותו של יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן וכינה אותה "גזענית". בהמשך הוא קרא לפסול את מועמדתו של ליברמן בבחירות "בשל פעילותו הגזענית נגד קבוצות ומגזרים שונים במדינת ישראל"

ח"כ אייכלר קורא לפסול מועמדתו של ליברמן
ישראל אייכלר צילום: שלומי כהן, פלאש 90

במהלך הדיון על פיזור הכנסת נשא ח"כ הרב ישראל אייכלר דברים במליאה. במהלך דבריו, דרש ח"כ אייכלר לפסול את מועמדותו של ליברמן לכנסת. 

"כשבן גוריון הקים מדינה" פתח אייכלר, "הוא לא היה דמוקרט גדול. הוא לא אהב את מנחם בגין, בוודאי לא את חירות ומק"י, גם לא את מפ"ם. אבל הוא בנה את יחסי השלטון עם האזרחים בכללי משחק דמוקרטיים. הוא לא עשה זאת מתוך דמוקרטיה אלא מתוך הבנה שזו הדרך היחידה לבסס את השלטון, רק על ידי מסגרות דמוקרטיות, תוך התחשבות במיעוטים".

"עבורו זה היה משחק שלטוני" מסביר אייכלר, "עבורנו זה משחק באש. אנחנו רואים את זעקת חברי הכנסת הערביים נגד האלימות הקשה במגזר הערבי. מאה אנשים נהרגו השנה בקרבות רחוב פליליות בגלל שאין שם ממסד שיכול לקבוע סמכות על מנת למנוע מקרים כאלו. אנחנו לא רוצים שזה יגלוש גם למגזר היהודי".

אייכלר הסביר את המורכבות הקיימת בציבור הישראלי: "החברה היהודית מהולה בתרבויות שונות והצליחה לקיים יחסים נורמליים בזכות הדמוקרטיה שפעלה כאן בשבעים שנות קיומה".

כאן עבר הרב אייכלר ותקף את אביגדור ליברמן: "מה שקורה עכשיו זה שליברמן מפרק את מוסדות השלטון ומערער את קיומה של מדינת ישראל".

"סעיף 7 בחוק יסוד הכנסת קובע" אמר אייכלר "כי מי שפועל בגזענות וכן מי שפועל נגד אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל אינם יכולים להתמודד לכנסת. כשמתסכלים על הפעילות של ליברמן קל לראות את הגזענות כלפי הציבור החרדי והערבי בישראל. הוא לא מתנצל או מסווה את כוונותיו".

"בהתנהלותו של ליברמן יש פגיעה אנושה בעקרונות היסוד של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. ליברמן פועל על מנת להביא לליבוי יצרים שיטתי על יסוד הזר והאחר המביא איבה ומדנים ומעמיק את התהום".
"נוסף על כך" הדגיש אייכלר, "כשליברמן מצהיר לא למדינת הלכה, הוא בעצם פוסל את האופי היהודי המסורתי של מדינת ישראל. אין מדינה יהודית בלי הלכה יהודית. אומנם לא כל אזרח שומר על ההלכה לצערנו, אבל להצהיר על כך, זה נגד המדינה היהודית".

"אני רוצה לצטט מה שציינה השופטת פרוקצ'ה בדיון על בקשה לפסילת חבר כנסת אחר: "המטען המוסרי השלילי הנלוות לגזענות...מקנים לה מעמד מיוחד ושונה מעילות המניעה להיבחר לכנסת." השופט מצא כתב כי "בקביעת היקפו של המושג "גזענות" חלילה לנו מלבדוק בהגדרות טכניות, מדעיות..."גזענות" היא כל שנאת חינם של הזר בשל היותו זר... ".

ח"כ הרב אייכלר קרא בסיום נאומו: "המסקנה העולה מהדברים היא שליברמן אינו יכול להיבחר לכנסת זאת בשל פגיעתו באופייה היהודי של מדינת ישראל כמדינת הלכה על פי המסורת היהודית, ובשל פעילותו הגזענית נגד קבוצות ומגזרים שונים במדינת ישראל".

ישראל אייכלר אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד